۲۰۰ هزار نفر زائر بقاع متبرکه استان اصفهان شدند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر همزمان با عید غدیر برای شرکت در مراسمات این روز، زائر ۲۳۰ بقعه متبرکه استان اصفهان شدند.

حجت الاسلام «ولی الله روان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به مراسمات فرهنگی بقاع متبرکه استان اصفهان در دهه ولایت و امامت و به ویژه عید غدیرخم اشاره کرد و اظهارداشت: برنامه های این مناسبت با قرائت دعای عرفه آغاز و در طی این ۱۰ روز جشن و آیین های فرهنگی برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان با بیان اینکه حدود ۲۳۰ بقعه متبرکه این استان برنامه شاخص داشتند، افزود: برگزاری جشن، تجلیل از سادات، ویژه برنامه کودک و نوجوان، نمایشگاه، مشاوره وقف، همایش شعر و ادب، خطبه خوانی غدیر، سخنرانی و تبیین محتوای نهج البلاغه از جمله این برنامه بود.

وی ادامه داد: توزیع نذری در طول این دهه انجام و در روز عید غدیرخم نیز پخت و توزیع اطعام غدیر با مشارکت خیرین انجام شد.

حجت الاسلام روان با بیان اینکه در این ایام حضور مردم برای شرکت در مراسمات افزایش یافت، خاطرنشان کرد: افراد به صورت خانوادگی برای شرکت در این مراسمات زائر بقاع متبرکه شدند.

وی یادآورشد: افراد برای شرکت در مراسمات بقاع متبرکه در دهه ولایت و امام و خصوصا روز عید غدیر زائر این مراکز دینی شده اند که آمار آن از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان جذابیت برنامه ها و محوریت آستان مقدس امامزادگان در مناسبت ها را سبب جذب افراد و افزایش زائران بیان کرد.

کد خبر 1769702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha