تشریح آخرین وضعیت استان کرمان برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان آخرین وضعیت، تدابیر و برنامه‌ها برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی، چهارشنبه(۶ تیر) در نشست خبری کمتر از ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انتخابات گفت: فرآیندی که باید ۹ ماه طی و از مهرماه آغاز می‌شد، به دلیل حادثه سقوط بالگرد، ۳۰ روزه انجام شد.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به آغاز رسمی این فرآیند از ۷ خرداد افزود: کمیته‌های مربوطه تشکیل و تجربیات انتخابات مجلس از جمله کمیته امور زیرساختی و زیربنایی مد نظر قرار گرفت زیرا با توجه به برگزاری انتخابات در فصل گرما به ویژه جنوب استان، این کمیته موظف به اتخاذ تدابیر لازم در خصوص زیرساخت‌های متناسب با شرایط شد.
وی ادامه داد: همه اقدامات اعم از تشکیل هیئت‌های اجرایی و... طبق برنامه زمانبندی پیش رفته و آمادگی کامل قبل از برگزاری انتخابات کاملاً وجود دارد.
جلالی از پیش‌بینی دو هزار و ۴۲۸ شعبه اخذ رأی و ۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی برای این دوره از انتخابات خبر داد و گفت: تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای نیز دیده شده و کمیته پشتیبانی، هر یک از مدیران کل استان را معین  فرمانداران کرده تا امکانات آن اداره را در اختیار شعب اخذ رأی شهرستان قرار بدهد.
وی با اشاره به اینکه اکثر فرآیند انتخابات الکترونیکی است اما اخذ رأی و شمارش آراء به صورت دستی انجام می‌شود؛ گفت: دو هزار و ۷۰۰ دستگاه احراز هویت پیش‌بینی کردیم و آموزش‌های عمومی و تخصصی و اختصاصی برگزار و همه رده‌های اجرایی آموزش‌های لازم را دیدند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اعلام اینکه از ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات، کار به صورت رسمی آغاز می‌شود؛ افزود: هر یک از شعب اخذ رأی به هر دلیلی که دچار مشکل ارتباطی با سیستم مرکزی شود، ۳۰ خط ارتباطی پاسخگوی او خواهد بود و نقش تیم امداد سایبری دارد.
وی به همراه داشتن شناسنامه و یا کارت ملی برای شرکت در انتخابات را لازم دانست و سپس با بیان اینکه همه زیرساخت‌های امنیتی انتخابات نیز با مسئولیت فراجا و کمک بسیج و سپاه در استان فراهم است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ اظهار کرد: مشارکت و سلامت انتخابات مهم است.
جلالی یادآور شد: هر کس از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده برای ما محترم و رأی او حق‌الناس است‌ و عوامل اجرایی حق هیچ دخالتی ندارند و امکانات دولتی نیز به هیچوجه برای انتخابات حتی با هدف مشارکت نباید استفاده شود.
وی سپس در خصوص تشکیل پرونده برای جرائم انتخاباتی اظهار کرد: پرونده‌ای تاکنون تشکیل نشده و سه نامزد در کرمان حضور یافتند که با وجود فشردگی برنامه‌ها و تقارن با عیدغدیر اما هیچ حاشیه‌ای پیش نیامد.

کد خبر 1769727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha