آمادگی دانشگاه آکاکی تسرتلس کوتایسی برای همکاری با ایران

شالوا کرتادزه، رئیس دانشگاه آکاکی تسرتلس در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان، برای همکاری با دانشگاه‌های ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران با دانشگاه آکاکی تسرتلس کوتایسی، مهدی سعادت‌نژاد، رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان با شالوا کرتادزه، رئیس دانشگاه آکاکی تسرتلس در شهر کوتایسی دیدار و گفت‌وگو کرد .

سعادت‌نژاد به سوابق همکاری‌های مشترک و تقویت کرسی ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی در دانشگاه کوتایسی اشاره کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان پیشنهاد داد: به منظور آشنایی دانشجویان سایر رشته‌های تحصیلی با ایران فرهنگی در سال جدید تحصیلی، روزهای فرهنگی ایران و کنفرانس میراث فرهنگی مشترک ایران و گرجستان در سطح کشوری و منطقه‌ای برگزار شود.

شالوا کرتادزه، رئیس دانشگاه آکاکی تسرتلس ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده به همکاری‌های فی مابین این دانشگاه و دانشگاه‌های تبریز، اصفهان و رشت اشاره کرد و اظهار داشت: میراث فرهنگی مشترک و تاریخی سوابقی است که نیازمند توجه دو طرف است و زیرساخت آن از دانشگاه شکل می‌گیرد، به همین دلیل ما برای حفظ و احیای آن کاملا آمادگی داریم .

در ادامه این دیدار، رایزن فرهنگی کشورمان از اتاق ایران این دانشگاه بازدید کرد و با پاتا جاپاریدزه، رئیس کرسی ایرانشناسی و سایر اساتید در خصوص فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی کرسی ایرانشناسی و زمینه‌های همکاری از جمله اعزام دانشجویان به ایران برای شرکت در دوره‌های دانش افزایی بنیاد سعدی مورد بررسی قرار گرفت.

بنا بر اعلام این خبر، دانشگاه کوتایسی با ۱۰ هزار دانشجو و سابقه بیش از ۱۲۰ سال از مهمترین دانشگاه‌های گرجستان به شمار می‌آید. کرسی ایران شناسی حدود ۳۵ سال است که در این دانشگاه فعال است و دانشجویان به صورت اختیاری و ثابت در مقاطع کارشناسی تا دکتری در حال تحصیل هستند.

کد خبر 1769739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha