شجاعت لازمه مبارزه رئیس جمهور با فساد است

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه شجاعت لازمه مبارزه رئیس جمهور و مدیران با فساد است، گفت: برای مبارزه با مفاسد و امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با مفاسد اداری و بازاری و مجرمان نیاز به شجاعت داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدحسن زمانی صبح امروز چهارشنبه (۶ تیر) در مراسم گرامیداشت شهدای والامقام هفتم تیر و اربعین شهدای خدمت که در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، با اشاره به صفات مشترک شهید آیت الله بهشتی و شهید آیت الله بهشتی که از امام علی(ع) الگو گرفتند، اظهار کرد: دیانت و ایمان قوی، قضاوت، عدالت، شجاعت، علم و هدایت، مدیریت، قناعت، سیادت، مظلومیت و شهادت از جمله این ویژگی‌ها و صفات برجسته است که باید آن را در خود تقویت کنیم.

وی با اشاره به دیانت شهید آیت الله بهشتی و شهید آیت الله رئیسی افزود: شهید بهشتی با پیروزی  انقلاب تصمیم گرفت قوه قضائیه را متحول کند تا دیانت را بر آن حاکم سازد و شهید رئیسی نیز در سازمان ملل با بالا بردن قرآن از دیانت سخن گفت که این موضوع برگرفته ار دیانت مولا علی (ع) است.

مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور مذاهب اسلامی گفت: نتیجه دیانت قوی، تقواست و اگر بعضی از دانشمندان مسیحی در برابر حضرت علی (ع) زانو می‌زنند به دلیل دیانت بالای آن حضرت است.


حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه علم و هدایت یکی دیگر از صفات مشترک این دو شهید است، ادامه داد: برای هدایت مناسب جوانان و نوجوانان به خصوص در تابستان باید به خوبی برنامه‌ریزی کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که قضاوت دیگر صفت مشترک این دو شهید است، تصریح کرد: این دو شهید خدمات بسیاری را در دوره تصدی مسئولیت قوه قضائیه انجام دادند.

وی بیان کرد: شجاعت به تأسی از مولا علی (ع) از ویژگی‌های بارز این دو شهید بود و برای مبارزه با مفاسد و امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با مفاسد اداری و بازاری و مجرمان نیاز به شجاعت داریم و شهید آیت الله رئیسی جان خود را برای مبارزه با مفاسد در کف دست قرار داده بود.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه کوچکترین جرم و جنایت و فسادی نباید در خراسان جنوبی انجام شود، افزود: زهد و قناعت باید سرلوحه کار مدیران ارشد نظام باشد و مانند حضرت علی (ع) زندگی کنند.

به گفته وی؛ شهیدان آیت الله بهشتی و آیت اللهه رئیسی مانند جد خود مظلوم زیستند و شبانه‌روز برای مردم خدمت کردند و این دو، شهادت را از جد خود امیرالمومنین(ع) به ارث بردند زیرا شهادت ارث ائمه و اسلام است.

مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستیم خواستار حضور گسترده مردم خراسان جنوبی مانند سال‌های گذشته در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

کد خبر 1769748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha