گفتگوی فلسطین و آلمان درباره راه‌های پایان دادن به جنایات اسرائیل

مقامات ارشد فلسطین و آلمان درباره راه‌های تقویت تلاش‌های امدادی در نوار غزه و پایان دادن به تهاجم مداوم اسرائیل به فلسطینی‌ها گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، «محمد مصطفی»، نخست‌وزیر فلسطین با «آنالنا بربوک»، وزیر امور خارجه آلمان درباره راه‌های تقویت تلاش‌های امدادی در نوار غزه گفتگو کرد.

دفتر نخست وزیری در بیانیه ای اعلام کرد که مذاکرات بین دو طرف در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن همچنین بر روش‌های پایان دادن به تهاجم مداوم اسرائیل به فلسطینی‌ها متمرکز بود.

مصطفی گفت: قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل آغاز خوبی برای دستیابی به آتش‌بس و اطمینان از ارسال کمک‌ها به نوار غزه است.

نخست‌وزیر همچنین بر اهمیت دو برابر کردن تلاش‌ها برای توقف تمامی اقدامات و تهاجمات اشغالگران اسرائیل و حملات شهرک‌نشینان در کرانه باختری تاکید کرد.

او گفت که دولت فلسطین هرگز نوار غزه را ترک نکرده و مسئول ارائه همه خدمات به آن بوده است.

بربوک بر اهمیت ادامه تلاش های مشترک کشورهای اروپایی و اعراب برای دستیابی به راه حلی برای مناقشه و دستیابی به راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطین در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

وزیر خارجه آلمان همچنین به تلاش‌های مستمر کشورش برای آزادسازی وجوه مالیاتی فلسطینی‌ها که توسط اسرائیل توقیف شده است، اشاره کرد.

تنش ها در سراسر کرانه باختری اشغالی از زمان آغاز حمله نظامی مرگبار اسرائیل به نوار غزه که از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳۷ هزار و ۶۰۰  شهید شدند، به شدت افزایش پیدا کرده است.

به گفته وزارت بهداشت، از آن زمان تاکنون حداقل ۵۵۳ فلسطینی از جمله ۱۳۳ کودک بر اثر تیراندازی ارتش اسرائیل در کرانه باختری شهید و نزدیک به پنج هزار و ۳۰۰ نفر زخمی شده اند.

اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری به نسل کشی متهم شده است، اما هنوز هم به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 1769774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha