شیوه نامه آگاه‌سازی کارکنان نیروهای مسلح تصویب و ابلاغ شد

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: شیوه نامه آگاه سازی کارکنان نیروهای مسلح به منظور نظام‌مند و هدفمند کردن و ارتقای سطح کیفی امر آگاهسازی در نیروهای مسلح، افزایش اثربخشی آموزش و اتخاذ رویه واحد و متمرکز در سراسر کشور تصویب و به سازمان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، دکتر یزدانیان، معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با اعلام این خبر گفت: شیوه نامه آگاه سازی کارکنان نیروهای مسلح در راستای اجرای تدابیر رئیس محترم سازمان قضایی نیروهای مسلح و مصوبات شورای عالی پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم نیروهای مسلح و به منظور نظام‌مند و هدفمند کردن و ارتقای سطح کیفی امر آگاهسازی در نیروهای مسلح، افزایش اثربخشی آموزش و اتخاذ رویه واحد و متمرکز در سراسر کشور تصویب و به سازمان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.
دکتر یزدانیان افزود: در راستای شرح وظایف محوله، اداره کل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و سجل قضایی و در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و به منظور ارتقای سطح معلومات و بینش قضایی فرماندهان، کارکنان پایور و وظیفه، ابتدا نسبت به ترسیم سیمای تخلفات و جرایم در سطح نیروهای مسلح اقدام و سپس برنامه جامع آگاه سازی و شیوه نامه اجرایی آن را با لحاظ قراردادن مولفه‌های مختلف از جمله فراوانی نوع تخلفات و جرایم، نوع ماموریت، ساختار، محل استقرار و استعداد یگان‌ها تدوین نمود که پس از تصویب جهت اجرا به سازمان های قضایی سراسر کشور ابلاغ شد.
دکتر یزدانیان مهم ترین محورهای این شیوه نامه را به شرح زیر اعلام نمود:
۱_ انسجام همه ظرفیت‏ها برای ‏آموزش هماهنگ، ضابطه مند و فراگیر در سطح نیروهای مسلح و افزایش اثربخشی آموزش‌ کارکنان پایور و وظیفه؛
۲_ ارتقای وضعیت آموزش و آگاه‌سازی در راستای اهداف برنامه پنجساله ششم پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی؛
۳_ بستر سازی مناسب برای تعامل و همکاری بیشتر بین سازمان‌های نیروهای ‌مسلح و سازمان قضایی؛
۴_ شرایط و نحوه تشکیل کلاس های آموزشی؛ شرایط انتخاب مدرسان و اصول و روشهای حاکم بر تدریس؛
۵_ لزوم نظارت و اهتمام روسای محترم سازمان قضایی نیروهای‌مسلح سراسرکشور در برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی.
معاون قضایی و حقوقی سازمان در ادامه بیان داشت: تهیه متون آموزشی یکنواخت جهت تدریس اساتید کلاس‌های آگاه‌سازی در دستور اداره کل آموزش و پژوهش این معاونت قرار دارد.
وی همچنین از سازمان‌های قضایی سراسرکشور درخواست کرد که کلاس‌ها و کارگاه های آموزشی آگاه سازی صرفا بر اساس شیوه نامه موصوف برگزار گردد و روسای محترم سازمان ها نظارت لازم بر حسن اجرای این شیوه نامه داشته باشند.
معاون قضایی و حقوقی سازمان در پایان از زحمات مدیران و کارشناسان اداره کل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و سجل قضایی در تدوین شیوه نامه موصوف تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر 1769779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha