رونمای از پوستر نخستین سوگواره ملی «کودکان و نوجوانان حسینی»

پوسترنخستین سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی که قرار است با محوریت شور و شعور حسینی از نگاه کودکان و نوجوانان به میزبانی زنجان برگزار شود؛ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در آیین رونمایی از پوستر نخستین سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی اظهار کرد: به مناسبت ماه محرم و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همکاری موسسه فرهنگی، قرآن و عترت نورالهادی اسوه، نخستین سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان برگزار می شود.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه این سوگواره در بخش های اصلی و ویژه برگزار خواهد شد، گفت: بخش اصلی این سوگواره شامل عکاسی، نقاشی، مداحی و شعر و بخش ویژه آن شامل نماز، عفاف و حجاب می شود.

وی رده سنی شرکت کننده در این سوگواره را کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۶ سال اعلام کرد و افزود: علاقمندان برای شرکت در این سوگواره می توانند آثار خود را از ۱۷ تبرماه تا ۲۵ مردادماه ۱۴۰۳ در بخش های اعلام شده از طریق آدرس soogvarehzanjan.ir ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: این سوگواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی و با تاکید بر ارزش‌های خاندان عصمت و طهارت(ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با پیام عاشورا، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر در بین کودکان و نوجوانان عاشورایی و تشویق کودکان و نوجوانان برای شناخت فرهنگ عاشورایی اجرا می‌شود.

حاج علی اکبری ضمن تاکید بر مشارکت دستگاه های فرهنگی استان در اجرای هرچه بهتر این سوگواره خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برترین ها ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۳ خواهد بود و جوایز پیش بینی شده در بخش اصلی شامل نفرات اول مبلغ۵۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره، نفرات دوم مبلغ ۴۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره، نفرات سوم مبلغ ۳۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره و در بخش ویژه نفرات اول به عنوان برگزیده هر رشته در هر گروه سنی مبلغ ۴۰میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره است.

کد خبر 1769781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha