اعتراف تل آویو پس از ۴۲ سال به انهدام مقرفرماندهی نظامی اسرائیل در لبنان

روزنامه «یدیعوت آحارونت» فاش کرد: کمیته تحقیقات در عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر که ۴۲ سال پیش مقر فرماندهی نظامی اسرائیل در منطقه صور لبنان را تخریب کرد، تایید خواهد کرد که این اتفاق عملیات حزب الله بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، روزنامه یدیعوت آحارونت فاش کرد: کمیته تحقیقات درباره عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر که طی آن وی مقر فرمانده نظامی اسرائیل در منطقه صور را در نوامبر ۱۹۸۲ منهدم کرد، مورد تایید خواهد بود که این عملیات «حمله حزب الله» بوده است.

این روزنامه برای نخستین بار با انتشار جزئیاتی در این باره اعلام کرد: کمیته تحقیقات که نزدیک به یک سال پیش در پی یک سری تحقیقات منتشر شده در یدیعوت آحارونوت به منظور بررسی مجدد «بدترین فاجعه تاریخ اسرائیل» تشکیل شد، به کارش پایان داد و گزارش نهایی خود را نوشت که  نتایج آن «دراماتیک و هیجان انگیز» تعریف شد.

منابعی در جامعه اطلاعاتی که این تحقیقات را بررسی کردند، اعلام کردند: این تحقیقات شامل یافته‌های چشمگیری نه تنها در مورد علت فاجعه، بلکه در مورد سرپوش گذاشتن و هزینه این پنهان‌کاری است.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد:  این کمیته متوجه شد که فروریختن ساختمان فرماندهی نظامی در ۴۲ سال پیش به دلیل یک حمله انتحاری حزب‌الله بوده است. این درحالی است که تعدادی از مقامات ارشد امنیتی، وزرا و نخست‌وزیران رژیم صهیونیستی با سخنان و اظهارات افرادی که نسبت به فروریختن این ساختمان  درنتیجه نشت گاز مشکوک بودند، مخالفت کردند.

این روزنامه صهیونیستی گزارش داد: این کمیته به زودی نتیجه گیری خود را به روسای سرویس‌های اطلاعاتی، نهادهای امنیتی و نظامی و دولت اسرائیل و سپس به خانواده های کشته شدگان این انفجار ارائه خواهد کرد.

اسرائیل در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳، کمیته جدیدی برای بررسی مجدد انفجار مقر فرماندهی نظامی در جنوب لبنان را تشکیل داد که حقایق جدیدی از این عملیات فاش شده است.

شهید احمد قصیر در ۱۱ نوامبر ۱۹۸۲ با خودروی بمب گذاری شده خود به مقر فرماندهی نظامی اسرائیل در صور حمله برد. این عملیات قوی ترین و موفق ترین عملیات تاریخ مقاومت توصیف شد.

 پس از ۴۲ سال، بازتاب عملیات خطرناک شهید احمد قصیر بر امنیت اسرائیل همچنان ادامه دارد. زمان آن فرا رسیده است که میزان خسارت انسانی و معنوی گسترده به اسرائیل اعلام شود تحقیقات نشان می دهد که آنچه رخ داده است؛ یک عملیات استشهادی بود و نه یک حادثه تصادفی.

کد خبر 1769796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha