۵۷۸ واحد مسکونی در خراسان جنوبی افتتاح شد

عباس‌زاده گفت: امروز ۵۷۸ واحد نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی افتتاح و به بیش از ۲ هزار متقاضی واجد شرایط زمین واگذار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز چهارشنبه (۶ تیر) در شورای عالی مسکن با تبریک عید سعید غدیر و گرامیداشت شهدای خدمت اظهار کرد: امروز به مناسبت عید غدیر آئین واگذاری تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن و واگذاری اراضی در این طرح به صورت ملی در شورای عالی کشور انجام شد.

وی افزود: در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، حدود ۶۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به بیش از ۵۱ هزار متقاضی واجد شرایط زمین واگذار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: سهم استان خراسان جنوبی در این مرحله افتتاح ۵۷۸ واحد مسکونی و واگذاری زمین به بیش از ۲ هزار نفر متقاضی واجد شرایط بوده است.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه خدمت دولت سیزدهم به مردم همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت چهاردهم نیز برنامه مهم دولت برای تأمین زمین و مسکن مردم با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی در حال اجرا است و در همه شهرها تأمین زمین انجام شده و بیش از ۶۵ هزار قطعه زمین برای متقاضیان آماده تحویل داریم.

معاون استاندار با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ واحد مسکن روستایی نیز آماده واگذاری در سطح استان است، تصریح کرد: متقاضیان واجد الشرایط در استان اکنون در حدود ۴۵ هزار نفر قانون نهضت ملی و جوانی جمعیت است.

عباس‌زاده با بیان اینکه در همه شهرها مشکل تأمین زمین و واگذاری به متقاضیان واجدالشرایط وجود ندارد، افزود: اکنون آنچه برای ما دغدغه مهم است واگذاری اراضی به متقاضیان در مرکز استان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان موثر در مرکز استان تاکنون به آنها زمین واگذار شده است، تصریح کرد: برای مابقی متقاضیان در شهر بیرجند برنامه الحق اراضی در روستاهای اطراف در دستور کار است که امیدواریم بتوانیم تا پایان هفته آینده معرفی اراضی جدید مربوط به سایت زعفرانیه و روستاهای اطراف شهر بیرجند را برای پوشش تکمیلی همه متقاضیان واجدالشرایط استان را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امیدواریم تا پایان شش ماهه اول امسال حدود ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان را تحویل مردم دهیم و برنامه نهایی ما برای واگذاری ۲ هزار و ۷۲ واحد انبوه‌سازهی شهر بیرجند را تا دهه فجر امسال خواهد بود.

میرمحمد مودی- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۵ هزار و ۴۴ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۵ هزار ۸۶۸  تایید نهایی شده‌اند.


وی افزود: از مجموع ۲۰ هزار و ۸۶۴ واحد دارای پروانه ساختمانی، تعداد ۱۴ هزار و ۳۲۸ واحد دارای اتمام فونداسیون، ۹ هزار و ۵۸۵ واحد دارای اسکلت و سقف، ۵ هزار و ۶۸۵ واحد به مرحله اتمام سفت کاری، ۳ هزار و ۶۱۵ واحد اتمام نازک کاری و هزار و ۶۴۰ واحد هم به مرحله اتمام عملیات ساختمانی  رسیده‌است.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در طرح جوانی جمعیت هم ۸ هزار و ۸۱۰ نفر هم تایید نهایی شده‌اند که از این تعداد ۶ هزار و۸۱۷ نفر قرعه کشی انجام شده‌است.


مودی با اشاره به الحاق ۴۷ سایت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار، تصریح کرد: از این تعداد ۴۰ سایت دارای طرح تفکیکی است که ۳۸ سایت به مساحت هزار و ۳۹۳ هکتار دارای مجری آماده سازی است.


وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی سایت‌های نهضت ملی مسکن استان ۲۹.۵ درصد است، ادامه داد: از مجموع ۳۸ سایت دارای مجری ۱۷ سایت دارای خدمات آب، ۲۳ سایت دارای خدمات برق و ۲۹ سایت دارای خدمات گاز هستند.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص آخرین وضعیت عملکرد بانک‌های استان در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: برای دریافت تسهیلات مسکن ۲۱ هزار و ۵۷۷ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۵۵ در انتظار تعیین شعبه و ۱۰ هزار و ۱۵۲ واحد دارای انعقاد قرارداد هستند.

کد خبر 1769810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha