«گزارش خدمت» منتشر شد

کتاب «گزارش خدمت» از سوی اداره کل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب «گزارش خدمت» برای مستندسازی و تبیین خدمات ماندگار دولت مردمی و رئیس‌جمهور شهید از سوی اداره کل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری منتشر شد. این اثر دربرگیرنده گوشه‏ای از اقدامات برجسته دولت  سیزدهم در طی حدود سه‏ سال خدمت است که با رویکرد تحولی و عدالت‏محور برای پیشرفت و آبادانی کشور انجام شد.
در این اثر، اقدامات شاخص دولت‏ خدمت به تفکیک در چهار فصل تنظیم شده است:
در فصل اول که با عنوان «اوضاع کشور در شروع کار دولت» است به تنگناها و بحران‌های ساختاری موجود در سطوح مختلف جامعه همچون همه‌گیری کرونا، ناترازی‏ها در حوزه‌های مختلف پرداخته شده است.
در فصل دوم با عنوان «رویکرد مدیریتی دولت؛ تحول‌آفرینی و حرکت جهادی»، تحول در گفتمان سیاسی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، تحول در رهیافت مدیریتی و اجرایی دولت، گفتمان اقتصادی دولت: عدالت‌طلبی مردم‌محور، برنامه و نقشه راه تحول: سند تحول دولت و تحول در حوزه سیاست خارجی معرفی و تبیین شده است.
فصل سوم کتاب به دستاوردهای دولت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو بخش اختصاص یافته است. در بخش اول از نگاه رهبر معظم انقلاب نقاط قوت و توفیقات دولت سیزدهم و وجوه متمایزکننده دولت بیان شده است. در بخش دوم بر توصیه‌های معظم له به دولت مردمی تأکید شده است.
در فصل چهارم که فصل پایانی کتاب است، اقدامات شاخص دولت خدمت در حوزه‏های مختلف بهداشتی و درمانی،‌ اقتصادی،‌ زیربنایی، حمل و نقل، صنعت، عدالت اجتماعی و مردم‏مداری و سیاست خارجی‌ معرفی شده است.
با توجه به حجم فعالیت‏های انجام شده، در جمع‏بندی این کتاب چنین آمده است: کارنامه دولت سیزدهم را می‏توان نقطه عطفی در مدیریت یک دهه گذشته کشور به حساب آورد که زمینه خروج از یک دوره رکود و نابسامانی را در حوزه‏های مختلف فراهم کرد و نویدبخش چشم‏انداز مدیریتی روشن‏تری شد. از این حیث، میراث مدیریتی که از دولت سیزدهم به جای مانده، مسیر اداره کشور را برای دولت آینده هموارتر ساخته و در صورت تداوم الگوی جهادی دولت سیزدهم، حرکت در جهت رشد و اعتلای کشور و تحقق آرمان‏های انقلاب اسلامی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

کد خبر 1769830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha