شناسنامه فرهنگی خانه‌ها در لنگرود مشخص می‌شود

حجت الاسلام حسن‌زاده از آغاز پایش و آمایش فرهنگی شهرستان به صورت کوچه به کوچه و خانه به خانه با عنوان طرح طبیب در شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: طرح طبیب طرح اختصاصی لنگرود است که در این طرح شناسنامه فرهنگی خانه‌ها مشخص و بانک اطلاعاتی با هماهنگی چند نهاد انجام می‌شود تا در بازده زمانی مختلف به صورت نقطه زنی مخاطبان را رصد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام محمدعلی حسن زاده_ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنگرود در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(چهارشنبه، ۶ تیر) به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ برگزار شد، گفت: رسانه خط مقدم فعالیت های فرهنگی و خبرنگاران افسران جنگ رسانه ای هستند و در دنیای امروز یکی از ابزارهای کارآمد بحث رسانه است و رسانه زننده گل نهایی بسیاری از کارهای فرهنگی است.

وی با بیان اینکه رسانه امر مقدسی است و برگرفته شده از الگوی حضرت زینب(س) در کربلا است، تصریح کرد: اگر رسانه نبود عظمت واقعه کربلا نادیده گرفته می شد.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه حجم فعالیت های فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی بسیار گسترده و بازتاب رسانه ای این فعالیت ها قطعا در خروجی کار موثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین وظایف اداره تبلیغات اسلامی در مقوله فعالیت های قرآنی است که در چند حوزه شروع به فعالیت کرده و یکی از این فعالیت ها بحث خانه های قرآنی و موسسات قرآنی است که در شهرستان لنگرود  ۱۷خانه قرآنی و ۵ موسسه قرآنی فعالیت می کنند.

 وی با اشاره  به پالایش و آمایش نواحی از شهرستان که از خانه قرآنی محروم هستند، افزود: سطح اعطای تسهیلات به خانه های قرآنی به سطح فعالیت آنها بستگی دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی لنگرود با اشاره به اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف تبلیغی و آیینی و استفاده از روحانیون بومی، گفت: در ماه رمضان غیر از ۶۵ روحانی بومی، از ۲۰نفر از روحانیون اعزامی از قم استفاده شده که از۱۷۳ مسجد در سطح شهرستان لنگرود، ۵۴ مسجد در خود شهر لنگرود و دارای روحانی هستند.

وی ادامه داد: در پاسداشت ها و مناسبت های آیینی و ... اداره تبلیغات اسلامی همگام با مسئولین فرهنگی سطح شهرستان در تنظیم و مدیریت برنامه های فرهنگی کوشا است.

حجت الاسلام حسن زاده از آغاز پایش و آمایش فرهنگی شهرستان به صورت کوچه به کوچه و خانه به خانه با عنوان طرح طبیب در شهرستان لنگرود خبر داد و تصریح کرد: طرح طبیب طرح اختصاصی لنگرود است که در این طرح شناسنامه فرهنگی خانه ها مشخص می شود و بانک اطلاعاتی با هماهنگی چند نهاد انجام می شود تا در بازده زمانی مختلف به صورت نقطه زنی مخاطبان را رصد کنیم.

وی ادامه داد: اگر شناسنامه فرهنگی درست شناسایی شود خیلی راحت تر نقطه زنی می شود و در حال حاضر کار فرهنگی نقطه زنی می شود و شبکه اطلاع رسانی استعماری فرزندان ما را مخاطب خاص قرار می دهد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی لنگرود با اشاره به مقوله فرزندآوری و جوانی جمعیت (رجا)، خاطر نشان کرد: از جمله راهکارهای این مقوله که سه سال فرصت داریم تا از تله جمعیتی نجات پیدا کنیم این است که  در این مدت بایستی به هفت میلیون مولود برسیم که برای اینکار باید اولویت ها مشخص شود.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه در این بازده زمانی سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم که در بحث درمان تنها۳۰ درصد چیزی نزدیک به میلیون مولود برآورده و درمان می شود، گفت: راهکار دیگر تسهیل فرآیند ازدواج است که سن فرزندآوری اولین فرزند خانواده ایرانی میانگین پنج سال است و بنابراین این دو راهکار در این بازده زمانی نمی تواند به نتیجه قطعی ختم شود.

وی  ادامه داد: چهارده میلیون زوج در سن فرزند آوری هستند و  اگر نصف این جمعیت به دلایل مختلف ریزش کنند هفت میلیون زوج باقی می ماند که اگر هر کدام در این بازده زمانی یک فرزند به خانواده اضافه شود این مشکل حل خواهد شد و در رویداد رجا هر خانواده ای که بالای سه فرزند داشته باشد یارانه هر فرد خانواده سه تا چهار برابر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر بحث کم لطفی بعضی از دستگاه ها در سطح شهرستان در مقوله سواحل، گفت: باید بیشتر التفات و در مقوله تلفات فرهنگی هم بیشتر حساس باشند و باتوجه به دو مناسبت ماه محرم و صفر در فصل تابستان اگر قدری اهمال در بحث مقوله فرهنگی شود صحنه های زننده ای مشاهده خواهد شد که که دون از شان امت اسلامی است اگرچه به فرموده رهبر معظم انقلاب  قاطبه مردم ایران متدین هستند.

حجت الاسلام حسن زاده در پایان ضمن دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار کرد: در بحث انتخابات، خدمات دولت شهید رییسی که دولت مقاومت و خدمت بود بایستی برای مردم بازگو شود تا مردم بار دیگر با انتخاب اصلح خود رییس جمهوری همچون شهید رییسی را انتخاب کنند.

کد خبر 1769857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha