گره‌گشایی قضایی از مردم در مساجد

حجت الاسلام صادقی نیارکی از دیدار چهره به چهره کارشناسان قضایی با مردم در مساجد خبر داد و گفت: اساس کار ما «با مردم و در مردم بودن» است و هدف، فرهنگ سازی و ترویج سنت حسنه عفو و گذشت و استفاده از تریبون مساجد و سخنگاه ها است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی_ رییس کل دادگستری گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مبنی بر حضور موثر کارشناسان قضایی در مساجد و ارتباط چهره به چهره با مردم اظهار کرد: «با مردم و در مردم بودن» اساس کار ما است.  

نیارکی با بیان اینکه، در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲، در ۲۱۵ مسجد با یک هزار و ۵۰۵ نفر ملاقات انجام شد، به اینکه این حرکت مودت و امیدواری را در جامعه تقویت می کند اشاره و بیان کرد: وقتی روند دسترسی مردم به مسئولان تسریع یابد بسیاری از کارها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.  

وی با تاکید بر ضرورت معاضدت و مشاوره به مردم اظهار کرد: واحدهای معاضدت و ارشاد قضایی در استان فعال شده و بیش از ۵۹ هزار نفر تاکنون مشاوره گرفته‌اند.  

وی در ادامه از حضور جمعی از اعضای شورای قضایی استان در ۳ مسجد حاج صمد خان باقرآباد، مسجد ابوذر و مسجد امام رضا(ع) حمیدیان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء شهرستان رشت در راستای تسهیل در روند رسیدگی به درخواست‌ها و پاسخگویی به مطالبات عموم مردم خبر داد.  

نیارکی این حضور را چهارمین دیدار چهره به چهره در سال جاری با مردم دانست و گفت: طرح دیدار چهره به چهره با مردم در قالب برپایی میز خدمت در مساجد در راستای تاکیدات مسئولان دستگاه قضا و برای تسهیل در روند دسترسی عموم مردم به مسئولان و قضات دادگستری و اعضای شورای قضایی استان برگزار می شود.  

نیارکی، هدف از این برنامه را، فرهنگ سازی و ترویج سنت حسنه عفو و گذشت و استفاده از تریبون مساجد و سخنگاه ها عنوان کرد.  

وی بر مزایای ارتباط مستمر و صمیمی مسئولان با مردم تاکید کرد و ادامه داد: این مهم رسالتی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برگرفته از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

نیارکی خاطر نشان کرد: چنین ارتباطی، مودت و امیدواری را در جامعه تقویت کرده و روند دسترسی مردم به مسئولان را تسریع خواهد کرد.

نیارکی بخشی از این دیدارها را ناشی از دغدغه هایی دانست که مراجعه کنندگان در روند رسیدگی به پرونده های قضایی داشتند و افزود: با صدور دستورات و ارایه راهکارهای قانونی و سازنده این مشکلات برطرف شد.  

وی بخش دیگر این دیدار را مربوط به دغدغه های عمومی افراد عنوان کرد که نسبت به حفظ حقوق بیت المال و دفاع از منافع اکثریت مردم مطرح کردند و تصریح کرد: رهنمودها و دستورات لازم نیز در این خصوص ارائه شد.

گفتنی است، دادگستری استان گیلان ۲۶ حوزه قضائی، ۳۷۳ شعبه رسیدگی، ۱۷۵ شعبه شورای حل اختلاف، ۴۱۴ قاضی و یک و هزار و ۸۱۸ دادیار دارد که عهده دار مسئولیت در حوزه قضایی هستند.

کد خبر 1769863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha