نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی اصیل «گوهر شاد» که از اواخر خردادماه در ارومیه آغاز شده بود به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی اصیل «گوهر شاد» که از ۳۰ ام خردادماه در نمایشگاه‌های بین‌المللی پارک جنگلی ارومیه با حضور ۶۵ غرفه آغاز به کار کرده بود امروز به کار خود پایان داد. 

این نمایشگاه تا ۵ تیرماه دائر بوده و مسئولین استانی و شهرستانی از این نمایشگاه بازدید کرده و چنین فرصت هایی را مغتنم و مهم عنوان کردند. 

همچنین این نمایشگاه به‌صورت ملی بوده و علاوه بر غرفه داران استانی از استان های دیگر هم حضور فعال داشتند. 

عرضه پارچه چادری به قیمت کارخانه، دوخت رایگان چادر، ورکشاپ هنر خیاطی توسط استادکاران، بازی‌ها و مسابقات پرجایزه برای کودکان و نوجوانان به همراه هنر نمایی عمو مهربان، نمایش لباس‌  توسط  دانشجویان و دانش آموزان هنرمند(شوی لباس )، تخفیف ۱۰درصدی در کلیه غرفه ها، نمایش پوشاک اقوام و ادیان مختلف،  عرضه انواع پوشاک زنانه و مردانه و نوجوانی ایرانی و اسلامی، عرضه پارچه و لباس کردی با حضور برندهایی از استان و خارج از استان، عرضه محصولات ارگانیک و صنایع دستی عشایر غیور و دیوار آزاد (گفتمان جوانان) از جمله غرفه هایی بودند که در این نمایشگاه حضور داشتند. 

همچنین در حاشیه این نمایشگاه غرفه داران از شهرک صنعتی فاز ۲ کارخانه بسته بندی خشکبار و کارخانه اسپوتا بازدید کردند.

نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

نیر الهامی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری استان آذربایجان غربی در این مراسم با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهنش گفت: عملکرد شهید آیت الله رئیسی در این ۴۰ روز خودشو بیشتر نشان داد.

وی افزود: در حوزه زنان شاهد خدمت هاD بسیار مهمی بودیم که در دولت های قبلی این خدمت ها را کم دیده‌ایم. 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری استان آذربایجان غربی گفت: انتصاب زنان در شوراهای عالی تصمیم‌گیری، بیمه اجتماعی رایگان زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و به بالا، پوشش‌دهی ۹۰ درصدی بیمه درمان ناباروری، تصویب اعتبارات ویژه زنان در سفرهای استانی برای اولین بار و تسهیلات ویژه زوجین دهه شصتی روستایی «تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان» از جمله اقدامات است.

الهامی مدیریت آیورا و برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار در سطوح استانی، ملی و بین المللی، ایجاد صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار، پوشش‌دهی بیمه زنان باردار تا پایان زمان شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پایان ۵ سال، اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به برنامه‌های حوزه زنان و خانواده، اختصاص پست همتراز معاون وزیر یا مدیر کل به مشاوران زن دستگاه‌های دولتی، اعطای تسهیلات فرزندآوری و حمایت از اهدای زمین یا مسکن رایگان به خانواده‌های دارای چهارقلو و بیشتر را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم شهید آیت الله رئیسی در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد.

الهامی ادامه داد: تمام این اتفاقات شگرف را مرهون سیاست‌گذاری های شهید آیت الله رییسی هستیم و برای اینکه این ریل‌گذاری ادامه پیدا کند باید تمام شاخص هایی که برای رئیس جمهور مردمی در نظر گرفته شده را در انتخاب خودمان لحاظ کنیم. 

وی بیان کرد: این شش نفر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عزیز بوده و هر کدام در حوزه‌ایی فعال هستند و ما در انتخاب رئیس جمهور باید بیشتر به گذشته این افراد نگاه کنیم. 

این مسئول با اشاره به مادران این شهدا گفت: مادر شهید رئیسی و شهید سلیمانی غیر مستفیم معادلات جهان را تغییر دادند و به تاسی از حضرت زهرا (س) الگوی زن مسلمان را به دنیا نشان دادند و همه ما زنان و بانوان ایران زمین مسئولیت سنگینی در تربیت فرزندان داریم که باید از این مادران الگو بگیریم.

وی گفت: در عرصه انتخابات هم باید کسانی را انتخاب کنیم که این شاخصه ها را دارند و خودش با مردم بوده و با مردم نشست و برخاست و درد دل کرده باشد و از ولایت فقیه فاصله نگرفته باشد و انتخاب غلط دودش به چشم خودمان خواهد رفت و باید از روی تعقل و شاخصه‌ها انتخاب کنیم. 

نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

دبیرخانه دائمی نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» راه‌اندازی می‌شود

محسن رضایی، دبیر سومین نمایشگاه ملی پوشاک ایرانی اسلامی اصیل «گوهر شاد» در ارومیه گفت: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه این است که  با دعوت از غرفه داران و ارائه پوشاک ایرانی اسلامی بوده که این نوع پوشاک در سبد خرید خانواده باشد و در یک مکان بصورت متمرکز ببیند و بپسندند.

وی افزود: دومین هدف این نمایشگاه رسالتی بود که بر گردن ما بوده است و امیدواریم دبیرخانه دائمی آن افتتاح شود و این نمایشگاه ها فصلی نبوده و ادامه دار باشند. 

رضایی ادامه داد: اجرای برنامه‌های مختلف دانش آموزی از جمله کافه گفتگوی دخترانه، اجرای برنامه‌ها در حوزه صدا و سیما به‌صورت زنده تلویزیونی و برنامه های شاد برای کودکان از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه بوده است. 

وی گفت: در این مراسم چند غرفه را به عنوان غرفه برتر در حوزه محصولات و غرفه آرایی انتخاب خواهیم کرد. 

این مسئول بیان کرد: همچنین در حوزه انتخابات نیز وظیفه ذاتی همه این است که با هم،  هم‌قسم شویم و پای صندوق ها رای حاضر و به دیده منت فرد اصلح و ادامه دهنده مسیر شهید آیت الله رئیسی را انتخاب کنیم.

نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

برگزیدگان مسابقه ملی طراحی لباس اجتماع اسلامی معرفی شدند

همچنین در حاشیه این مراسم برگزیدگان مسابقه ملی طراحی لباس اجتماع اسلامی نیز معرفی شدند که به این مسابقه ۱۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده بوده که ۳ طرح در حوزه بزرگسال و ۳ طرح در بخش ویژه دانش آموزی معرفی شدند.

طرح های ارسالی  احیا کننده فرهنگ ملی و مذهبی کشور بوده و تماما رنگی و همراه با طراحی متعلقات لباس و با پوشش سر و قابلیت تولید انبوه را دارا بودند.

نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

دیدار و گفتگوی صمیمی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با غرفه داران نمایشگاه گوهرشاد

در این نشست صمیمی که با هدف هم اندیشی و بررسی مشکلات نمایشگاه گوهرشاد برگزار شد، نیر الهامی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری استان آذربایجان‌غربی ضمن گفتگو با غرفه داران، از تلاش ها و زحمات آنها در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه الگوی مناسب برای پوشاک بانوان ایرانی قدردانی کرد.

غرفه داران نیز در این نشست به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود در خصوص برگزاری نمایشگاه پرداختند و خواستار حمایت بیشتر مسئولین از این رویداد فرهنگی شدند.

در پایان این نشست، نیر الهامی با تأکید بر لزوم رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت نمایشگاه گوهرشاد، ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه در سال های آتی با شکوه تر و پربارتر از گذشته برگزار شود.

گروه‌های سرود مساجد میدان‌دار عرصه‌های فرهنگی

اجرای گروه های سرود در مساجد را یکی از نمادهای همبستگی و کار جمعی است و گروه های سرود کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در نمایشگاه ملی پوشاک ایرانی اسلامی اصیل «گوهر شاد» میدان‌دار بودند. و با اجرای سرودهای مختلف در راستای دهه امامت و ولایت و حوزه حجاب و عفاف شور و نشاط خاصی به این نمایشگاه بخشیدند.

نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» به ایستگاه پایان رسید

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از چهار غرفه گل‌سرخ، طهورا، شمیم نور و گل‌پوش به عنوان غرفه برتر از لحاظ تنوع محصولات و طراحی تقدیر شد. همچنین از داوران و منتخبین جشنواره ملی طراحی لباس اجتماع اسلامی و تمام غرفه داران نیز با اهدای لوح و تندیس نمایشگاه تجلیل شد.

کد خبر 1769873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha