کمتر شعار بدهیم مردم بیشتر اعتماد می‌کنند

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: برای افزایش اعتماد مردم قول و شعار کمتر بدهیم و آنچه نمی توانیم وعده ندهیم و بهم کمک کنیم تا به ما اعتماد کنند و ظاهر و باطنمان را یکی کنیم تا جامعه و مردم به کمک ما بیآیند.  

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی امشب (چهارشنبه، ۶ تیرماه) با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در مورد دلایل حضورش در انتخابات گفت: خیلی‌ از دوستان از ۱۵ تا ۲۰ سال پیش زنبیل‌های خود را گذاشته و منتظر انتخابات بودند و برخی در انتخابات مجلس هم حضور فعال داشتند اما من آمادگی قبلی نداشتم و بعد از حادثه غیرمنتظره‌ای که برای رئیس‌جمهوری شهید پیش آمد و برگزاری یک انتخابات زودهنگام وارد عرصه انتخابات شدم.  

وی با بیان اینکه جدا از اینکه مردم به چه کسی رأی می‌دهند، مشارکت‌شان در انتخابات، معنی همبستگی و انسجام ملی می‌دهد، تصریح کرد: مهم است نشان دهیم که خودمان سرنوشت خود را تعیین می‌کنیم نه دشمنان. با رأی بالای رئیس جمهوری منتخب فرصت و امکان و توان بیشتری برای حل مشکلاتی مثل رفع تحریم‌ها خواهیم داشت.

پورمحمدی گفت: اگر یک کاندیدا حتی ۲۰ تا ۳۰ درصد به دیدگاه شما نزدیک باشد و رأی دهید باز ۲۰ یا ۳۰ قدم جلوتر هستید. اجازه ندهیم دیگران بر افکار ما تسلط پیدا کنند. با احساس مسئولیت، توکل بر خدا و حسن ظن به این‌که انتخابات برکات زیادی برای ما خواهد داشت در انتخابات شرکت می‌کنیم.

پورمحمدی در روابط خارجی با کشورهای اروپایی گفت: ما می‌توانیم با تعامل و تعادل و تنظیم روابط حتی با آمریکا، چین، روسیه، اروپا و غرب و منطقه و آفریقا و آسیا روابط خود را پیش ببریم و منافع خود را محقق کنیم. رئیس‌جمهوری باید این درک و توان را داشته باشد و تیم قدرتمندی در این زمینه تشکیل دهد تا گام‌های بلندی جهت منافع ملی برداشته شود.   

خود را در تله تحریم قرار ندهیم

وی با بیان اینکه تحریم را کوچک نگیریم افزود:  تأثیر ادامه تحریم بر اقتصاد ایران را ببینیم و خود را در تله تحریم قرار ندهیم. اعداد و ارقامی را که از تحریم ناشی می‌شود، در نظر گیریم. این‌که صرفا بگوییم ما در منطقه رفیق و آشناهایی مثل روسیه و چین داریم، ساده‌انگاری است.

این نامزد ریاست‌جمهوری اظهار کرد: ما باید تمام توان خود را برای رفع تحریم‌ها به کار گیریم و رئیس‌جمهوری باید در این زمینه توانایی داشته باشد و از همه ظرفیت دیپلماسی ما که در گذشته هم شاهد آن بودیم استفاده کند. برجام هم بخشی از این روند بوده نه تمامی آن و نباید به آن بسنده کنیم.

وی خطاب به مردم گفت: مردم، قدرت اقتصادی و ملی و قدرت مدیران و کارشناسان و نیز قدرت خودتان را کم نبینید. این روزهای سخت خواهد گذشت و در این ۴۵ سال نیز قدرت خود را به دنیا نشان داده‌اید.

وی گفت: تدبیر کامل رفع تحریم در خارج و خنثی‌سازی آن در داخل است. ما در این زمینه تدبیر کامل نداشتیم و باید بر این موضوع تاکید کنیم و تمرکز داشته باشیم.

پورمحمدی اظهار کرد: بستر انتخابات و مشارکت سیاسی باید سازمان داشته باشد. باید برنامه و اصولی بین نامزدها وجود داشته باشد. می‌گویند دولت سایه راه انداخته‌اند این دولت سایه باید در قالب حزب معنا پیدا کند و آدرس و شناسنامه داشته و پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ حزب داریم، ادامه داد: من لایحه و ساماندهی احزاب را پیگیری می کنم تا به یک قناعت کامل در این زمینه برسیم.

 ۶۰ درصد بورس در دست دولت است 

پورمحمدی در مورد بورس گفت: در زمینه مشکلات بورس من سعی کردم موضوعات تخصصی را با کارشناسان بحث کنم و با اساتید اقتصادی مفصل حرف زدیم و حتی با برخی از خارج از کشور حرف زدم، راهکارهای بورس را گفتم مورد استقبال قرار گرفت، بازار سرمایه بگیرند دماسنج اقتصادی  است اگر حال بورس خوب باشد اقتصاد حالش خوب است اکنون ۶۰ درصد بورس در دست دولت است وقتی دولت و موسسات شبه دولتی در بورس هستند چگونه می توان بازار بورس را کنترل کرد؟

برای افزایش اعتماد مردم قول و شعار کمتر بدهیم 
وی گفت: برای افزایش اعتماد مردم قول و شعار کمتر بدهیم و آنچه نمی توانیم وعده ندهیم و بهم کمک کنیم تا به ما اعتماد کنند و ظاهر و باطنمان را یکی کنیم تا جامعه و مردم به کمک ما بیآیند.  

فساد سرمایه اجتماعی را از بین می برد

وی در مورد مبارزه با فساد گفت: فساد تمام سرمایه اجتماعی را از بین می برد و با بگیر و ببند حل نمی شود؛ فساد مانند زندانی، اعدام و… حل نمی شود، هرجا قدرت، پول و شهرت باشد فساد هم می آید،   بار مبارزه با فساد را بر دوش قوه قضاییه و نیروی انتظامی گذاشتیم در حالیکه دنیا پلیس مالی و سازمان مالیاتی را پیش بینی کرد و اختیارات پلیس مالی بیشتر از سایر ضابطین است و حق تجسس مالی و شخصی شما را دارد.

وی در مورد دلایل فساد در کشور اظهار کرد: عده ای از لایحه های پنهان و خلل و فرج قوانین و عدم انجام وظایف دستگاه‌ها،  افراد را در سطوح مختلف می خرند و سوءاستفاده مالی می کنند و مافیای اقتصادی از مافیای فرهنگی و سیاسی حمایت می کند. پلیس مالی مهترین رکن مبارزه با فساد در جامعه است.

اولویت من دولت الکترونیک است

وی گفت: اولویت من دولت الکترونیک است که نظام اداری کشور را متحول می کند و روش‌های سنتی به جز هزینه و اتلاف وقت ندارد.کشور به تصمیمات سخت نیازمند است.

وی افزود: برای مصرف انرژی در کشور رفراندوم بگذاریم برای برخی مسائل مهم کشور رفراندوم بگذاریم و باید به تصمیم‌های روشن به وفاق ملی برسیم.

پورمحمدی در مورد رای نیاوردنش گفت:  رای نیاورم شکر خدا می کنم حامل گفتمان انقلاب هستم و شعارهای خود را همسو با نگاه امام راحل، رهبر انقلاب و شهید مطهری قرار دادم نباید اجازه دهیم گفتمان انقلاب تضعیف و حواشی بر آن غلبه کند.

کد خبر 1769896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha