شور و حال مساجد اصفهان با مدیریت نوجوانان

کادرسازی مدیریت فرهنگی و اجرایی مساجد با جذب نوجوانان و محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری در استان اصفهان شور و حال دیگری ایجاد کرده و زمینه ساز حضور فعال این قشر و پویایی مراکز دینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نوجوانی و توانمندی های این دوران دارای شاخصه های قابل توجهی است که می تواند در مدیریت کانون های فرهنگی و هنری و جذابیت مساجد تاثیر بگذارد.

نوجوانان دارای توانایی های اجتماعی و علاقه مند به فعالیت های فرهنگی و هنری با قرار گرفتن در ریل مناسب مثل نقش آفرینی عمومی قادر است تحولاتی ایجاد کند که منفعت آن به جامعه و خود آنان برسد.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد قالبا میزبان نوجوانان به عنوان مخاطبان خاص خود هستند که با ایجاد انگیزه و بسترسازی برای نقش آفرینی مدیریتی آنان می توان شرایط متفاوتی را ایجاد کرد.

کارکرد مدیریتی نوجوانان در مساجد اصفهان

این نوجوانان نباید فقط مخاطب برنامه باشند بلکه با ایجاد بستر برای آنان امکان فعالیت و تصمیم گیری را هم به آنان می توان داد که کادرسازی دستاورد مهمی از این کار خواهد بود.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در گذشته تا به کنون به این موضوع توجه داشته اند اما امسال با نگاه ویژه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری کانون‌های مسجد بر مدار نوجوانی خواهند چرخید.

کارکرد مدیریتی نوجوانان در مساجد استان اصفهان

این ستاد در یک برنامه ریزی منسجم با مشارکت شبکه بچه های مسجد علاوه بر شناسایی نوجوانان با استعداد زمینه آموزش و توانمندی سازی آنان را نیز فراهم ساخته که استان اصفهان نیز مثل گذشته در این امر پیشگام بوده است.

کادرسازی مدیریت فرهنگی و اجرایی مساجد با جذب نوجوانان و محوریت کانون های فرهنگی و هنری در استان اصفهان شور و حال دیگری ایجاد کرده و زمینه ساز حضور فعال این قشر و پویایی مراکز دینی خواهد شد که باید مدیران مسئول به آن توجه بیشتری داشته باشند.

 عضویت بیش از ۳۰۰ هزار نوجوان در کانون های مساجد اصفهان

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان به شمار اعضای این مراکز اشاره کرد و اظهارداشت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اعضای کانون های مساجد این استان را نوجوانان تشکیل می دهند.

محمدتقی محمدیان ادامه داد: این آمار متغیر بوده و فراز و نشیب هایی دارد اما موضوع جذب این گروه سنی در اولویت برنامه کانون های فرهنگی و هنری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در جذب به کانون ها باید توجه شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر جذب حفظ و ماندگاری و سازماندهی اعضا نیز حائز اهمیت است که کادر سازی در همین راستا صورت می گیرد.

کارکرد مدیریتی نوجوانان در مساجد استان اصفهان

کادرسازی نوجوانان در کانون های مساجد استان اصفهان

نوجوانان عضو کانون های فرهنگی و هنری فرصتی پیدا کرده اند تا در تصمیم سازی و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری مشارکت کنند.

افراد علاقه مند در موضوعات مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و تیمی و گروهی می توانند از این فرصت استفاده کنند.

ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز برای نوجوانان فرصت های آموزشی همراه با اردوی مشهد پیش بینی کرده تا اینگونه قدرت و توان نوجوانی را در اداره کانون های مساجد افزایش دهد.

کارکرد مدیریتی نوجوانان در مساجد استان اصفهان

نگاه کارشناسی به حوزه نوجوانان

نوجوانی دارای ویژگی های خاصی است که اگر این شاخصه ها را بشناسیم و در مسیر پیشرفت از آن استفاده کنیم، به رشد جامعه و آینده کشور کمک کرده ایم.

نوجوان که علاقه مند به دیدن شدن است اگر فرصت پیدا کند تا بر اساس علاقه خود پیش برود آنگاه قادر به رشد و سازندگی خواهد بود.

یک مشاور و روانشناس موضوعات نوجوانان به این اصل اشاره کرد و گفت: شناخت استعدادهای نوجوانان و کمک به رشد آن لازمه مراکز فرهنگی است.

علیرضا معماریان استعداد شناسی را مهم خواند و اذعان داشت: بهره گیری از ظرفیت نوجوانان در فعالیت های فرهنگی و هنری مورد توجه بوده و کانون های فرهنگی و هنری و دیگر مراکز فراغتی باید بیشتر به این موضوعات بپردازند.

وی آموزش کار گروهی را ضرورت های دوران نوجوانی بیان کرد و گفت: تمام این فعالیت ها باید زیر نظر مربی انجام شود.

کد خبر 1769899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha