آبگرفتگی معابر گیلان/ همه راه‌های مواصلاتی باز است

بارش شدید باران موجب آبگرفتگی معابر و خیابان‌های اصلی شهرهای گیلان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، بارش باران شدید بارش باران که از اواخر شب گذشته ۶ تیر آغاز شده باعث آبگرفتگی معابر و خیابان‌های شهرهای مختلف گیلان است.

گروه‌های امدادی و خدماتی شهرداری و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت با شروع بارش‌ها عملیات خدمات رسانی و امدادی را در سطح شهر آغاز کردند. 

وزش شدید باد و باران‌های سیل آسا موجب سقوط چند اصله درخت در مناطق مختلف شهر رشت شد و خیابان‌های اصلی و فرعی این شهر نیز به زیر آب رفت.

در شهرستان‌های آستارا، رضوانشهر، آستانه اشرفیه؛ رودسر و ماسال همچنین باران های شدید سبب آبگرفتگی معابر و خیابان‌های اصلی شهر شد. 

شدت بارش‌ها موجب قطع برق در برخی مناطق شهری این شهرستانها شده است.
از شهرستان رودبار نیزخبر رسید در عمارلو بارش تگرگ برای دقایقی موجب کندی تردد و آبگرفتگی شد.

در شهرهای انزلی ، صومعه سرا ولنگرود نیز بارش باران شدید گزارش شده است.
این بارش ها همراه با وزش باد و رعد و برق همراه است.


همه راههای فرعی و اصلی گیلان باز است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خبر داد: براثر بارش سیل آسا طبق گزارش های دریافتی همه راههای گیلان باز است.

 محمدرضا حق بین گفت: در پی بارش باران رگباری در گیلان از شب گذشته ، ۱۰۰ فیدر معادل یک چهارم فیدرهای برق فشار متوسط در مناطق شهری و روستایی ۱۷ شهرستان قطع شده بود که با تلاش گروه‌های امدادی، مدیریت بحران و متخصصان شرکت توزیع برق گیلان به تدریج وصل شد و هم اکنون فقط ۱۰ فیدر در شهرستان‌های انزلی، لاهیجان و آستانه اشرفیه دچار قطعی است که با تلاش گروه‌های امدادی تا ساعات آینده وصل خواهد شد.

وی همچنین از بازبودن همه راه‌های مناطق شهری و روستایی در شهرستان‌های گیلان خبر داد و افزود: چند مورد سقوط درخت و داربست در جاده‌های شهرستان‌های رشت و انزلی گزارش شد که با تلاش نیروهای امدادی از سر راه برداشته شده و مسدودی مسیر برطرف شد.

آبگرفتگی معابر گیلان/ همه راه‌های مواصلاتی باز است

محمدرضا حق بین گفت: در حال حاضر بقیه تاسیسات زیربنایی استان برقرار است و مشکلات نقطه‌ای هم با توجه مسئولان محلی به سرعت برطرف می‌شود.

  پاکسازی محورهای گیلان توسط راهداران

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان گفت: کلیه محورهای اصلی و فرعی استان باز است و تنها راه روستایی انبوه در شهرستان رودبار به دلیل ریزش و سقوط سنگ، تردد با مشکل مواجه شده است .


غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان  با بیان اینکه با توجه به اعلام هشدار قرمز هواشناسی در سطح استان و  بارش های شدید باران از شب گذشته ، کلیه محورهای اصلی و فرعی استان باز است گفت: تنها راه روستایی انبوه در شهرستان رودبار به دلیل ریزش و سقوط سنگ، تردد با مشکل مواجه شده است که تلاش همکاران راهدار جهت روان سازی و پاکسازی محور ادامه دارد.

آبگرفتگی معابر گیلان/ همه راه‌های مواصلاتی باز است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان افزود: مابقی محورهای استان نیز، نیروهای راهداری با تمام توان عملیات هدایت آب‌های سطحی ، رفع آبگرفتگی و پاکسازی سطح محورها را انجام می‌دهند.

نیک فهم اظهار داشت: طی سامانه بارشی اخیر شاهد بارش شدید باران در برخی از محورهای مواصلاتی استان بودیم که  تمام گشت های عملیاتی راهداری این اداره کل در محورهای شریانی،اصلی،فرعی و روستایی استان گیلان  مستقر هستند  و عملیات پایش و کنترل محورهای مواصلاتی و هدایت آب‌های سطحی و رفع آبگرفتگی و پاکسازی سطح جاده را انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  گیلان در پایان با اعلام اینکه بارندگی‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح محورهای استان شده و خطر واژگونی را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: مسافرین و رانندگان محترم حتماً از سفرهای غیرضروری به دلیل شرایط جوی تا پایداری هوا پرهیز کنند، همچنین جهت آگاهی از آخرین وضعیت راهها ، انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت ۱۴۱.ir مراجعه نموده و یا با سامانه تلفنی ۱۴۱ تماس حاصل نمایند.




کد خبر 1769910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha