نقش بصیرت افزایی مساجد و هیئات مذهبی در انتخاب اصلح

استاد حوزه با اشاره به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری به تبیین نقش بصیرت افزایی مساجد وهیئات مذهبی در انتخاب فرد اصلح پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم ، هشتم تیرماه روز سرنوشت سازی است که نیاز به مشارکت حداکثری مردم دارد. هر فردی در جامعه به نوعی جزء پیکره اجتماع محسوب می شود لذا هرجا که لازم باشد باید حضورش را به منصه ظهور برساند . بدون شک در افزایش بصیرت افزایی افراد جامعه گروه های مختلفی نقش دارند که در گفتگو با فاطمه حامدی استاد حوزه به نقش مساجد و هئیات مذهبی در جهت آگاهی دادن مردم برای حضور در پای صندوق های رای پرداخته ایم .

حامدی حضور در انتخابات را از اولویت های هر هموطن دلسوزی برشمرد و گفت : یکی از وظایف مهم کنونی ما «رساندن کلام امام جامعه به جامعه و مطالبه‌ی میدانی جهت تحقق آن» است. بحث حضور و مشارکت حداکثری و قاطع مردم در روز رأی‌گیری در پای صندوق های رأی از اولویت‌های هر انسان دلسوز به انقلاب و نظام باید باشد.

وی با اشاره به آثار مشارکت حداکثری از نگاه مقام معظم رهبری افزود: حفظ عزت و شوکت کشور، معجزه‌ی انتخابات در حل مشکلات کشور، درماندگی مستکبران در مقابل مردم سالاری دینی و موارد متعدد دیگر از بیانات رهبر انقلاب در زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است .

حامدی ادامه داد: طبق آیات قرآن کریم، سرنوشت انسانها به دست خوشان است که در سوره‌ی رعد آیه‌ی ۱۱ به آن اشاره شده است : " لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم"

این استاد حوزه در ادامه به اهمیت مساجد و هیئات مذهبی در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: درباره‌ی جایگاه مساجد و هیئات مذهبی در بحث انتخابات باید به این آیه‌ی شریفه اشاره کرد که "وان المساجد لله فلا تدعوا مع الله احداً"مساجد از آن خداست، پس باید احدی جز او را نخوانید.از آن جا که مساجد خانه‌ی خداست در مساجد باید آنچه که مرضیّ اوست محقق شود.

وی ادامه داد: از وظایف متولیان و منبری ها در مساجد و هیئات قطعا دعوت مردم به سوی خدا و دستورات الهی است و یکی از این دغدغه ها مسائل سیاسی مربوط به هر زمان است.

مسجدی پویا و فعال است که متناسب با حوادث و وقایع جامعه خود را بروز رسانی کند و نسبت به مسائل اطراف خود بی تفاوت نباشد چرا که اسلام دین سکولار نیست و جدایی دین از سیاست در منطق شیعه مردود است.

حامدی افزود:  در حقیقت مسجدی پویا و فعال است که متناسب با حوادث و وقایع جامعه به اصطلاح خود را بروز رسانی کند و نسبت به مسائل اطراف خود بی تفاوت نباشد چرا که اسلام دین سکولار نیست و جدایی دین از سیاست در منطق شیعه مردود است.

وی ادامه داد: از جمله مکان هایی که میتوان نیروهای دلسوز و انقلابی را کنار هم گردآورد و در حل معضلات جامعه با همفکری خود نقش بسزایی را ایفا کنند مساجد و هیئات مذهبی است. امام جماعت و مبلغی که در بالای منبر مردم را به دینداری دعوت میکند هم چنین باید با توجه به کنکاش در متون دین، معیارهای فرد اصلح را در انتخابات به مردم بشناساند و معرفی کند.

این استاد حوزه بی تفاوتی نسبت به جامعه را پسندیده ندانست و افزود: قطعا سکوت و بی تفاوتی به امور سیاسی و اجتماعی در جامعه‌ی اسلامی ضربات سنگینی به پیکره‌ی جامعه‌ی اسلامی وارد می کند که گاهی قابل جبران نیست.

حامدی گفت: هیئات مذهبی نیز از قدیمی ترین نهادهای مردمی است که به انگیزه‌ی تعظیم شعائر دینی و محوریت اهل بیت(علیهم السلام) فعالیت می کند و از آنجا که انتخابات در جمهوری اسلامی به عنوان عنصر مهم و پشتوانه‌ نظام محسوب می شود اهتمام ویژه‌ی هیئات مذهبی به پرشور کردن انتخابات و دعوت همگان از هر قشر و جناحی به شرکت در انتخابات مورد انتظار است و با هدف و انگیزه‌ی اصلی هیئت تناسب دارد.

وی با اشاره به نقش هئیات مذهبی در شکل گیری مبانی اعتقادی و سیاسی جوانان گفت: در همین هیئات مذهبی خمیر مایه‌ی اعتقادی و سیاسی جوانان و نوجوانان شکل می گیرد؛ مبارزه با حرکات جدی دشمن برای نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی سر لوحه‌ی کار هیئتی هاست پس شرکت حداکثری در انتخابات یک پشتوانه‌ مهم برای دور کردن خطرات دشمن است.

کد خبر 1769929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha