جنبه‌های فقهی اندیشه شهید بهشتی باید تبیین شود

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) بر لزوم اهتمام در خصوص آشناتر کردن جامعه با اندیشه و خدمات شهید بهشتی تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد رهدار در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یارانش در حزب جمهوری اسلامی ابراز داشت: در وقایعی چون هفتم تیر ما باید بتوانیم جامعه را بیش از پیش با آرا و اندیشه ها و خدمات بزرگانی چون شهید آیت الله بهشتی آشنا کنیم و در این میان رسانه ها و نخبگان وظیفه مهم تر و سنگین تری برعهده دارند.


وی افزود: بعد از گذشت این همه سال متأسفانه هنوز هم آن کار شایسته و بایسته راجع به شهید بهشتی و تبیین افکار و اندیشه های ایشان صورت نگرفته به نحوی که باید گفت شناخت بخش وسیعی از جامعه ما نسبت به اندیشه و تفکر ایشان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.


وی بیان داشت: به نظر عقیده بنده، حتی دوستان و ارادتمندان شهید بهشتی نیز در این عرصه نتوانسته‌اند آن‌طور که باید و شاید در معرفی شخصیت شهید بهشتی و تبیین اندیشه‌های ایشان، به‌درستی نقش آفرینی کنند و لذا این مسئله می‌طلبد که ما در این رابطه ورود جدی تری داشته‌باشیم.


رهدار همچنین با تأکید بر این که انقلاب اسلامی به‌ خصوص در بحث قانون گذاری و همچنین مباحث دستگاه قضایی بیش از هر شخص دیگری، مدیون شهید بهشتی است، گفت: آنچه مهم است این که اندیشه، آرا و شخصیت شهید بهشتی از ابعاد و زوایای مختلف باید مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار گیرد تا ما از این گنجینه مهم در راستای اعتلای هر چه بیشتر نظام اسلامی بهره مند شویم.


وی تأکید کرد: از سوی دیگر باید توجه داشته‌باشیم که شهید بهشتی بیش از آنکه یک متفکر و اندیشمند سیاسی باشد یک فقیه است که البته فقه ایشان بروزاتی در ساحت سیاست دارد و آن جایی که درباره آزادی، حزب، تشکیلات و... سخن می گوید، مطلب ایشان ناظر به فقه سیاسی است که باید به این ابعاد نیز به طور ویژه توجه داشت.

کد خبر 1769995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha