مشق سیاسی رأی‌اولی‌ها

رای اولی ها با حضور در پای صندوق های اخذ رای در خراسان جنوبی، تکلیف سیاسی خود را برای تعیین سرنوشت مشق کردند و با حضور در این عرصه همچون سربازان جان بر کف به مقابله با استکبار جهانی آمدند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم- شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه حق هر ایرانی است، وظیفه و تکلیفی است که بر گردن او قرار گرفته و بایستی آن را ادا کند. امروز شرکت در انتخابات ریاست جمهور نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی بلکه یک وظیفه شرعی اسلامی و الهی است؛ انتخابات امکانی برای مشارکت در آینده کشور است و مردم با حضور پرشور خود در انتخابات، در واقع مسیر چهار سال آینده کشور را تعیین می کنند.

انتخابات از مظاهر مهم حضور مردم در عرصه و از نشانه های مشارکت و حمایت ملت از نوع حاکمیت سیاسی هر کشور محسوب می شود و عرصه رزمی با استکبار جهانی است. رزمی که اگر خدای ناخواسته سربازان و رزمندگانش کم باشد، زبان مستکبران جهانی دراز خواهد شد.

امروز فرصتی زیبا برای کسانی پیش آمده است که رای اولی هستند و می توانند برای اولین بار جهت تعیین سرنوشت خود به تکلیف سیاسی که بردوش دارند، به صحنه انتخابات بیایند و دانش آموزان رای اولی خراسان جنوبی نیز امروز به صحنه آمده اند تا در این رویداد مهم نقش آفرین باشند.

*شرکت در انتخابات، تجربه ای شیرین و به یاد ماندنی

عاطفه یکی از دانش آموزان رای اولی است که امروز به همراه پدر و مادر خود به پای صندوق اخذ رای آمده است تا به تکلیف سیاسی خود عمل کند و در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: شرکت در انتخابات برای اولین بار، تجربه شیرینی است که در یادم خواهد ماند.

وی با بیان اینکه تاکنون افتخار حضور در انتخابات را نداشته ام، افزود: در هر دوره از انتخابات همراه با پدر و مادرم به پای صندوق های اخد رای می آمدم و آرزو می کردم تا هر چه سریع تر بزرگ شوم و بتوانم رای دهم.

عاطفه در ادامه گفت: اکنون خوشحال هستم که می توانم در سرنوشت کشورم نقش داشته باشم و نخستین رای خود را به صندوق بیاندازم و تکلیف سیاسی که بر روش دارم را انجام دهم.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات حق هر ایرانی است، افزود: از حق خودم نمی گذرم و اجازه نمی دهم که دیگران برایم تصمیم بگیرند و با حضور در انتخابات خودم تصمیم ساز هستم.

*انتخابات فرصتی برای مقابله با خیال خام دشمن

علی آقا یکی دیگر از نوجوانان بیرجندی است که ۱۸ بهار از زندگی خود را پشت سر گذاشته است و امروز برای اولین بار می تواند به تکلیف سیاسی خود عمل کند، در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: بعد از پایان امتحانات همراه دوستانم برای حضور در انتخابات لحظه شماری می کردیم.

وی ادامه داد: امروز به پای صندوق اخذ رأی آمده ایم تا نشان دهیم که دل در گرو انقلاب داریم و پای آرمان های جمهوری اسلامی ایستاده ایم و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم.

علی آقا با بیان اینکه ما سربازان جمهوری اسلامی هستیم، افزود: نمی گذاریم دشمن برای این کشور و نظام خیال خام کند و بداند که انتخابات صحنه و فرصتی برای نشان دادن قدرت ما سربازان کوچک ولایت فقیه است.

*شرکت در انتخابات یکی از نعمت های بزرگ انقلاب اسلامی است

یکی دیگر از رای اولی ها که در پای صندوق های اخذ رای آمده است در گفتگو با خبرنگار شبستان عنوان کرد: امروز وظیفه داریم تا با حضور در عرصه مشارکت و صحنه انتخابات، ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

الهه محمدی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یکی از نعمت های بزرگ انقلاب اسلامی است، افزود: در انتخابات، اقتدار جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته می شود و مردم نشان می دهند که به برکت انقلاب اسلامی می توانند در تعیین سرنوشت خود نقش آفرین باشند.

وی بیان کرد: ما رای اولی ها با حضور خود نشان خواهیم داد که با وجود مشکلات، هر جایی که لازم باشد به عنوان نسلی از انقلاب حاضر می شویم و به دفاع از جمهوری اسلامی خواهیم پرداخت.

گفتنی است؛ به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

کد خبر 1770048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha