اخذ رای از مردم تنها با کارت ملی و شناسنامه انجام می‌شود

طالبی گفت: اخذ رای در تمامی شعب اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تنها با شناسنامه کد ملی دار و یا کارت ملی امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز جمعه (۸ تیرماه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، انتخابات زود هنگامی بود و ما زمان محدودی داشتیم اما ظرف این چهل روز، تمامی امکانات و ملزومات و برنامه ریزی ها در مرکز استان انجام و ما امروز شاهد روند اخذ رای مردم در شعبات هستیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: طبق رصد میدانی، هرگونه اقدامی در فرآیند انتخابات در سامانه ها به موقع ثبت و ضبط می‌شود و از ابتدای امروز ساعت ۸ صبح در بیشتر شعب، اخذ رای و استعلامات انجام می‌شود.

طالبی با بیان اینکه هیچ خللی در روند اخذ رای وجود ندارد و مردم می‌توانند به راحتی رای خود را به صندوق ها بیندازند، گفت: همه مقدمات اخذ رای فراهم شده است.

وی تصریح کرد: مردم استان خراسان جنوبی در شعب اخذ رای در ابتدای صبح به تاسی از رهبر معظم انقلاب  حضور یافته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: اخذ رای در تمامی شعب اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تنها با شناسنامه کد ملی دار و یا کارت ملی امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه در شناسنامه های جلد قرمز کد ملی وجود ندارد، گفت: این افراد حتما باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، امروز همچنین تمامی ادارت ثبت احوال برای رفع  نواقص فعال است.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر چنانچه مردم تخلفی را مشاهده کردند می توانند تخلف مورد نظر را به همراه مستندات لازم به فرمانداری و یا در سامانه مردم ناظر ثبت و گزارش دهند تا در اسرع وقت به تخلفات رسیدگی شود.

طالبی خاطرنشان کرد: امروز کسانی می توانند رای بدهند که سن آن ها ۱۸ سال تمام باشد و متولد هشتم تیرماه ۱۳۸۵ به قبل باشند.

وی تصریح کرد: مردم در تعرفه های انتخاباتی می توانند، اسم یکی از نامزدها را بنویسند چراکه در غیر این صورت جزو تعرفه‌های باطله تلقی می‌شود، برای تعرفه ها، ثبت کل اطلاعات نامزد شامل کد نامزد، اسم و فامیل بهتر است گرچه تشابه اسمی داوطلبین را نداریم.

طالبی همچنین از مردم خواست تا رای دهی را در ابتدای روز و یا قبل از اتمام رای گیری به صندوق ها بیندازند و رای دهی را به ساعات پایانی شب موکول نکنند.

کد خبر 1770110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha