رای دادن احساس مسئولیت در قبال توسعه، عزت و پیشرفت کشور است

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد رای دادن را احساس مسئولیت در قبال توسعه، عزت و پیشرفت کشور دانست و گفت: برای رفع مشکلات و توطئه‌های دشمنان از سرزمین باید حضوری فعال در انتخابات داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام موسی بن جعفر (ع) در کلامی نورانی همه ما را نصیحت فرمودند که این نقل قول از لقمان حکیم است که فرزند خود را این گونه نصیحت می‌فرماید «در مقابل حق تسلیم و متواضع باش که عاقل ترین انسان خواهی شد».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: عاقل‌ترین انسان کسی است که در مقابل حق که فرمان خدا، اولیای الهی، بندگان صالح خداوند و احکام الهی است، تسلیم می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه دنیا دریای عمیقی است که افراد بسیاری را تاکنون در خود غرق نموده، ادامه داد: خداوند عالم را مدیریت می‌کند و هر لحظه به عالم آفرینش هستی می‌بخشد.

آیت الله حسینی افزود: باید ایمان داشته باشیم که هرچه هست از وجود خداوند بوده و انسان با ایمان باید به خدای متعال توکل داشته باشد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عقل به انسان فرمان می‌دهد که در برابر فرامین و دستورات الهی خاضع و تسلیم باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان عاقل باشد در مسیر حق حرکت می‌کند، بیان کرد: انسان باید در مسیری حرکت کند که سرانجام آن آسایش، آرامش و رضایت پروردگار متعال باشد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه روزه گرفتن، حجاب و حیا عقل و خردورزی می‌خواهد، اظهار کرد: هر اندازه انسان از خردورزی و عقلانیت استفاده کند، پایبندی وی به دین و دستورات الهی بیشتر می‌شود.

امام جمعه شهر یاسوج تاکید کرد: به هر اندازه که از میزان عقلانیت انسان کاسته شود، پایبندی چنین انسانی به دین و دستورات الهی نیز کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دنیا و آخرت مال خداوند است، گفت: اگر ما ادب را رعایت کردیم و احترام صاحب سفره یعنی خداوند را داشتیم، خداوندی نیز عنایت بیشتری خواهد داشت.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، افزود: تنها راه سعادت انسان عمل به دستورات خداوند است.

خطیب نماز جمعه یاسوج تنها راه نجات بشر از جهت فردی، اجتماعی و خانوادگی را تقوا دانست و گفت: در دولت، زمان و کشور کفر نیستیم و نمی‌توان انسان را به زور به بهشت ببریم، بلکه انسان باید انتخاب کند.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها سالروز مقابله با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی را یادآور شد و افزود: ما کشور و ملتی هستیم که از سلاح‌های شیمیایی غرب مدعی دموکراسی و حقوق بشر آسیب دیده‌ایم.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه دشمنان در جنگ هشت ساله از هر کمکی به صدام دریغ نمی‌کردند، ادامه داد: امروز نیز در غزه ‌تسلیحات و موشک‌های آمریکایی مردم این منطقه را به خاک و خون می‌کشند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد روز صنعت و معدن را یادآور شد و گفت: صنعت و معدن یکی از ظرفیت‌های بزرگ در زمینه اشتغال و تولید هستند که ضرورت دارد در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به روز مباهله پیامبر (ص) در سال دهم هجری قمری، بیان کرد: در آن روز علمای نصارا در مقابل پیامبر ایستادگی کردند و پیامبر(ص) دست اهل بیت خود را گرفت و در مکان موعود حاضر شدند، ولی وقتی علمای مسیحی دیدند که پیامبر با اهل بیت خود آمده، مباهله را انجام ندادند.

آیت الله حسینی ضمن گرامی داشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: خانواده پایه کشور و جامعه است که اگر رشد علمی، معنوی و ادب اجتماعی می‌خواهیم، خانواده مهم‌ترین کانون تربیت در این زمینه است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه ما تحت تربیت زنان و مادران هستیم، یادآور شد: نقش مادر و خانواده مهم بوده و باید ضمن حفظ حریم الهی، حقوق و حریم زن و مرد حفظ شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه طلاق امروز یک معضل غمبار و مصیبت بار برای جامعه است، خاطرنشان کرد: قانونی که قرآن و مکتب اسلامی می‌خواهد در این شرایط شکل نمی‌گیرد.

آیت الله حسینی گفت: پیری جمعیت مسئله هولناک، تهدید امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که همه باید به مسئله خانواده توجه لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج تربیت فرزندان را مقدس و یک ضرورت دانست و افزود: دولت‌ها باید به خانواده توجه لازم را داشته باشند.

وی روز بازنشستگان را گرامی داشت و ادامه داد: باید حقوق بازنشستگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله حسینی حمله ناو آمریکایی در سال ۱۳۶۷ به هواپیمای مسافربری ایران را یادآور شد و بیان کرد: آمریکای مدعی حقوق بشر هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج فارس با موشک هدف قرار داد و انسان‌های بی‌گناهی را به شهادت رساند.

امام جمعه شهر یاسوج یادآور شد: امروز نیز در غزه حدود ۴۰ هزار انسان بی‌گناه با موشک‌ها و تسلیحات آمریکا به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند.

وی به برگزاری باشکوه جشن‌های عید غدیر در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: موکب داران و مردم جشن‌های باشکوه غدیر را برگزار کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

آیت الله حسینی در فراز پایانی خطبه‌ها انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را یادآور شد و بیان کرد: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، ملی و دینی ما است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد رای دادن را احساس مسئولیت در قبال توسعه، عزت و پیشرفت کشور دانست و یادآور شد: برای رفع مشکلات و توطئه‌های دشمنان از سرزمین باید حضوری فعال در همه صحنه‌ها به ویژه انتخابات داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید تجربه‌های تلخ تاریخ کشور را ببینیم که در دوران استعمار آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی ذلت و خواری آنها بر کشور ما تحمیل شد.

آیت الله حسینی اظهار کرد: برجام و موضوع هسته‌ای، جنگ هشت ساله، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، بمب‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس را نیز تجربه کرده‌ایم.

خطیب نماز جمعه یاسوج تاکید کرد: آمریکا و انگلیس جنایتکار بوده و ۲۰۰ سال مردم دنیا را چپاول کردند و همه مسائل و حقوق انسانی را نیز زیر پا گذاشتند.

وی گفت: این کشورها به دنبال فساد، نفاق و شرک هستند که امروز مردم ما جواب کوبنده‌ای به آنها خواهند داد.

کد خبر 1770222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha