رد پای «ابراهیم» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

امروز برخلاف تمام سال‌هایی که رأی دادم مطمئن‌تر و مصمم‌تر بودم. وقتی رای را داخل صندوق انداختم خدا را شکر کردم اما هرگز گمان نمیکردم تاوان سنگینی این انتخابات باید از دست دادن عزیزی از اولاد پیغمبر و خادم الرضا(ع) می بود...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان_ نوشین کریمی

ابراهیم داشت در آتش می‌سوخت و آنها که کاری از دستشان بر نمی‌آمد یا نظاره می‌کردند و یا حرف‌هایی می‌زدند که نمیشد آخرش را حدس زد.
یکی می‌گفت آتش گلستان می‌شود و یکی می‌گفت از خاکستر این آتش ققنوس سر بر می‌آورد و دیگری می‌گفت اگر ابراهیم می ماند...
و عده‌ای اما بیکار ننشستند از تخیلات و توهماتی می گفتند که دهانت می ماند چه پاسخی برایشان بدهد، اما حقیقت چیز دیگری بود، یک دفعه گروهی بلند شدند و شروع کردند به تعریف و توصیف ابراهیم و... آتش خاموش شد.

چهل روز پیش بود، دست های دعا یک شبانه روز به استغاثه بلند بود و اضطراب و دلواپسی چشم ها را از صفحه تلویزیون کنار نمی کشید. اما نتیجه آنچه تقدیر و سرنوشت بود شد و شهادت به ابراهیم رسید و آتش در دل ما نظارگرها، ماند.

ابراهیم که تا دیروز مورد نقد و قضاوت بود و داشت روی خرابه هایی که دیگران برجا گذاشته بودند آبادی می‌ساخت «شهید جمهور» لقب گرفت و معیار و ملاکی برای انتخاب های بعدی ما شد.

طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی، در صورت فوت رئیس‌جمهور، با موافقت رهبری «معاون اول رئیس جمهور» اختیارات و مسئولیت‌ های رئیس جمهور را برعهده می‌گیرد و شواریی متشکل از رئیس قوه قضاییه،  رئیس مجلس و معاون اول رئیس‌جمهور موظف است ترتیبی بدهد، حداکثر ظرف مدت ۵۰ روز رئیس‌جمهور  جدید انتخاب شود.

و حالا در چهلمین روز فراق آن «ابراهیم» در جمعه ای که آسمان گیلان ابر غم به خود گرفته و باران های ریز و درشتش این شهر و آن شهر را نمناک می کند آماده شدم و کارت ملی را برداشتم و راه افتادم تا کسی را انتخاب کنم که در قد و قواره رئیس جمهور شهیدمان، باشد.

رد پای «ابراهیم» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳


در راه پدران و مادران زیادی را می دبدم که با فرزندانشان در مسیر منتهی به شعب اخذ رأی می رفتند و من که تنها بودم فرصت داشتم تا یکبار دیگر مرور کنم معیارها و شاخص های منتخب مردم باید چگونه باشد. به خودم گفتم «اگر مشکلات مردم با اهانت به بنده حل می‌شود اشکال ندارد»، «اگر گرسنه و خسته فقیر باشم اما از شکم سیری مردم مطمئنن باشم، اشکال ندارد»، «اگر دلم از زخم زبان ها و طعنه ها و تهمت ها پر شود اما مراقب باشم گله ای نکنم که اخم بر پیشانی رهبرم بیفتد، اشکال ندارد» و...مرور همه اینها حالم را دگرگون میکرد.

طی همین مدتی که مناظرات انتخاباتی انجام میشد و جلسات نمایندگان کاندیداها در گوشه و کنار استانم دایر بود میدیدم که هنوز بغض چهل روز گذشته در گلو مانده است و درد عجیبی در لابه لای افسوس مردم سرگردان است. حتی به دنبال رد پای «ابراهیم»، عزت و ذلتی در گروه ها و جناح های مختلف می دیدم که باید در آزمون انتخابات رییس جمهور آینده آنرا تقویت و یا اصلاح می کردند.

یکی شرمنده از قدرناشناسی اش می خواست به پای صندوق رای بیاید و یکی برای اینکه جبران تعلل هایی که در گذشته داشته او را مجبور میکرد و...
از مرکز شهر دورتر و دورتر شدم تا در گوشه و کناری آرامتر به رأیی که حقم است فکر کنم.

امروز برخلاف تمام سال هایی که رأی دادم مطمئن تر و مصمم تر بودم. وقتی رای را داخل صندوق انداختم خدا را شکر کردم اما هرگز گمان نمیکردم تاوان سنگینی این انتخابات باید از دست دادن عزیزی از اولاد پیغمبر و خادم الرضا(ع) باشد.

به عنوان رسانه سرم را پایین انداختم و در گذر از کوچه ها و خیابان ها به شعب مختلف اخذ رای سر کشیدم.
مشارکت و حضور فعال مددجویان آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان. رشت (خیریه) در انتخابات ریاست جمهوری و انداختن رأی در صندوق ۸۹ در حالی نظرم را جلب که سالمند ۱۰۰ ساله آسایشگاه ایستاده و کاملا استوار آمد و لبخند زنان رأی خود را داخل صندوق انداخت.

رد پای «ابراهیم» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳


اما دیگرانی که سختی و بیماری داشتند با کمک پرستاران، اشتیاقشان را برای انداختن رأی در صندوق ها نشان می دادند و خودشان را برای انجام این امر مهم تشویق می کردند.

افرادی هم بودند که مساجد را برای انداختن رای خود انتخاب می کردند و آنجا را فضایی معنوی تر برای انجام چنین مشارکتی میدانستند.

رد پای «ابراهیم» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳


تعدادی از کتابخانه های عمومی هم شعب اخذ رای بودند و اعضای کتابخانه با خانواده ها می آمدند رای میدادند و چهره شان بعد از انداختن برگه های تعرفه در صندوق ها طوری نشان میداد که یعنی از انجام کارمان راضی هستیم.

اصلا چرا راضی نباشند، کسی کسی را به زور و جبر نیاورده بود. هر کس که امروز پای صندوق رای آمده احساس دین و وظیفه کرده است، این کشور و سرزمین و آینده او و عزیزانش است و باید برای بهتر شدن آن تصمیم بگیرد.

رد پای «ابراهیم» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳


درهای بسیاری از مدارس هم باز بود و ماموری جلوی در ایستاده بود.
محمدحسین رمضانی_ مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: آموزش و پرورش مانند گذشته در انتخابات ریاست جمهوری نیز نقش اصلی را در بحث جلب مشارکت های دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده هایشان داشته است.

وی با بیان اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری بیشترین مکان‌ها برای اخذ رای را ما در اختیار ستاد اجرایی قرار داده و همکاران عزیز ما نیز مجری اجرای این امر در انتخابات هستند گفت: ما همچنین در حفظ و صیانت رای مردم هم بسیار نقش داریم.

رمضانی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی همکاران و معلمان در تبیین شرایط حساس کشور علاوه بر خانواده خود در ترغیب خانواده بزرگ دانش آموزان نیز برای شرکت در این جشن سیاسی کوشیدند، افزود : آموزش و پرورش در ایجاد شور و شعور انتخاباتی، تبیین شرایط و ویژگی های نامزد اصلح و صیانت از آرا و نظر مردم نقش مهمی برعهده دارد.

وی افزود: همان طور که مردم در بدرقه و تشییع رئیس جمهور فقید سنگ تمام گذاشتند با انتخاب خادم جدید خود نیز پرچم شهید رئیسی را به ادامه دهنده راهش خواهند سپرد.

در ادامه دیدن تصاویر پدران و مادران شهدا اما دلم را عجیب دلتنگ تر می کرد، یاد مادر شهید جمهور افتادم که حالا باید جای پسرش، یکی را انتخاب میکرد.

رد پای «ابراهیم» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳


محمدرضا داوطلب_مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه‌های جمهوریت و اسلامیت بنا شده و ملت بزرگ ایران در مقاطع مختلف از ارکان این نظام پاسداری کرده‌اند به خبرنگار شبستان گفت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز پیشایش مردم با صبر و ایثار خود برای حفاظت از ارکان و دستاوردهای این نظام مقدس از جمله مردم سالاری دینی تلاش کرده‌اند و در این راه و در بزنگاه‌های تاریخی حضوری مثال‌ زدنی و سرنوشت‌ساز داشته اند.

وی با بیان اینکه نتیجه این آزمون بزرگ با حضور با شکوه جامعه ایثارگری و ملت ولایتمدار، آینده ای درخشان را برای ایران اسلامی رقم خواهد زد گفت: ملتی که با پایبندی به ارزش‌های والای دینی و به تبعیت از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره در تمامی عرصه‌ها و از جمله انتخابات که رویدادی مهم و سرنوشت‌ ساز است، حضور داشته‌اند، به یقین در انتخابات امروز ۸ تیر ماه نیز حماسه‌ای ماندگار و افتخارآفرین رقم خواهند زد.

داوطلب خاطر نشان کرد: بدون تردید حضور گسترده مردم بیدار و آگاه در انتخابات ریتست جمهوری، دستاوردهای عظیمی همچون شکست و مأیوس شدن بدخواهان و دشمنان مردم و نظام اسلامی، تقویت اتحاد و امنیت ملی، افزایش خودباوری و قدرت در عرصه‌های بین‌المللی، تشکیل دولتی قوی و کارآمد را برای ایران اسلامی به ارمغان می آورد.

رد پای «ابراهیم» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳


حجت الاسلام امیر چهری_مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان نیز با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری، آزمون بسیار مهم ملت شریف ایران است اظهار کرد: همه جریانات و  دوستان و طرفداران کاندیداهای محترم به آیه ۱۰ سوره مبارکه آل عمران عمل کنند چرا که امروز آن چیزی که این کشور نیاز دارد اتحاد، همدلی و در کنار همدیگر قرار گرفتن است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز می‌فرماید که در عرصه انتخابات نباید کاری انجام دهیم که دشمن شاد شود.

چهری افزود: یقیناً اختلاف و وحدت نداشتن یکی از موضوعاتی است که باعث شادی دشمن خواهد شد و ازین رو می بایست دست از تخریب‌ها برداریم و در کنار همدیگر قرار بگیریم تا بتوانیم ایرانی سربلند، آزاد و آباد را ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که دلشان برای این انقلاب می‌تپد، بیاد دورانی که حاج قاسم و شهید رئیسی زنده بودند و در برابر ناملایمات و نامهربانی ها صبوری می کردند باشیم تا بتوانیم کشوری یربلند و با عزت داشته باشیم.

رد پای «ابراهیم» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳


در راه بودم و از طریق گوشی همراهم رسانه های مختلف را رصد میکردم و تصاویری از رای دهندگان خارج از کشور دیدم که قهرمانانه و پر افتخار پای ایرانی بودن خود ایستاده بودند و از دشمنان و بدخواهان نظام فحش و ناسزا می شنیدند، افتخار کردم، آنها گرچه در کشور نیستند اما از ما که در امنیت هستیم بیشتر جهاد کردند و پای در میدان گذاشتند...

حالم خوب است، حالم به اندازه رایی که امروز در صندوق انداختم خوب است.

رد پای «ابراهیم» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

کد خبر 1770329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha