اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور اولین نتایج رسمی شمارش آرا را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محسن اسلامی، شنبه ۹ تیر در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و اولین نتایج رسمی شمارش آرا را اعلام کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور، تعداد کل شعب اخذ رأی در کشور را ۵۸۶۴۰ شعبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد آرا ۷۰۰۳ شعبه شمارش و تجمیع شده است که شامل آرای ۱۱۶ شهرستان از ۴۸۲ شهرستان در کشور می باشد.

وی تعداد کل آرای شمارش شده را ۲ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۸۶۶ رأی اعلام کرد و گفت: از این تعداد به ترتیب آرا مسعود پزشکیان ۹۷۳هزار و ۵۲ رأی،  سعید جلیلی ۹۶۳هزار ۶۱۵ رأی،  محمدباقر قالیباف  ۳۴۱هزار و ۵۶ رأی و مصطفی پورمحمدی  ۱۵هزار و ۶۲۵ رأی داشته اند.

اسلامی تاکید کرد: تعداد کل شعب اخذ رأی در کشور ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه است. تعداد کل شهرستان‌های کشور نیز ۴۸۲ شهرستان است که تعداد شهرستان‌های شمارش و تجمیع‌شده که در این نوبت اعلام شد، ۱۸۰شهرستان است.

برای دیدن نتایج مرحله دوم شمارش آرای کشور اینجا کلیک کنید.

برای دیدن نتایج مرحله سوم شمارش آرای کشور اینجا کلیک کنید.

برای دیدن نتایج مرحله چهارم شمارش آرای کشور اینجا کلیک کنید.

برای دیدن نتایج مرحله پنجم شمارش آرای کشور اینجا کلیک کنید.

برای دیدن نتایج مرحله ششم شمارش آرای کشور اینجا کلیک کنید.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح امروز هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است. همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شد.

کل آرا

تعداد آرا

نام کاندیدا

ردیف

۵۰۰۰۳۵۴

مسعود پزشکیان

۱

۴۸۷۵۲۶۹

سعید جلیلی

۲

۱۶۲۰۶۲۸

محمدباقر قالیباف

۳

۹۵۱۷۲

مصطفی پورمحمدی

۴

کد خبر 1770343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha