نتایج شمارش آراء و میزان مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات اعلام شد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اعلام نهایی نتایج شمارش آراء گفت: میزان مشارکت مردم استان در این دوره حدود ۴۶ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی، شنبه (۹ تیر) در نشست خبری با اشاره به اینکه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در سلامت و امنیت برگزار شد؛ افزود: ۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی استان بودند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: جمع کل آراء ماخوذه در استان کرمان یک میلیون و هفتاد هزار و ۲۸۶ رأی از شمارش دو هزار و ۴۲۸ صندوق است.
وی تعداد واجدین شرایط رأی در استان را دو میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر اعلام و بیان کرد: بر این اساس، میزان مشارکت مردم استان در این دوره از انتخابات قریب ۴۶ درصد است.
جلالی ادامه داد: از مجموع آراء صحیح ماخوذه سعید جلیلی با ۴۷۷ هزار و ۵۸۹ رأی، نفر اول؛ مسعود پزشکیان با ۳۲۹ هزار و ۴۷۰ رأی، نفر دوم؛ محمدباقر قالیباف با ۲۱۵ هزار و ۸۰۲ رأی، نفر سوم و مصطفی پورمحمدی با هشت هزار و ۵۱۳ رأی نفر چهارم شدند.
وی درصد آراء اختصاص یافته به نامزدها را بر اساس بیشترین رأی به ترتیب ۴۵، ۳۱، ۱۹.۶ و هشت دهم درصد اعلام و بیان کرد: طبق ماده ۱۲ قانون انتخابات کسی که اکثریت مطلق آراء مأخوذه را کسب کرده باشد، منتخب است که در این دوره اتفاق نیفتاد.
جلالی اظهار کرد: انتخابات در دور دوم جمعه ۱۵ تیرماه، با همان ساز و کار و پروتکل‌ها برگزار می‌شود.

کد خبر 1770402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha