کادرسازی ۲هزار نوجوان مسجدی به یاد شهید رئیسی

اردوهای آموزشی و معرفت افزایی ویژه نوجوانان با عنوان طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» کانون‌های مساجد کل کشور در مشهد در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، اردوهای آموزشی و معرفت افزایی ویژه نوجوانان با عنوان طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» کانون‌های مساجد کل کشور با مشارکت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، در اردوگاه‌های امام رضا (ع) و مجتمع دانشجویی به‌صورت هم‌زمان برای دختران و پسران سراسر کشور در حال برگزاری است.

در این طرح مقرر شد که ۲ هزار نوجوان فعال فرهنگی باهدف تربیت نیروی جوان، کارآمد، متخصص و متعهد برای انقلاب اسلامی به مدت ۵ روز در مراکز اردویی مؤسسه دعوت شده و از برنامه‌های متنوعی که برای آنان تدارک دیده شده است، بهره‌مند شوند.

حضور ۲ هزار نوجوان مسجدی در طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» در مشهد

این دوره‌ها با محوریت برنامه‌های زیارتی، تفریحی و آموزشی تدارک دیده شده است و نوجوانان ضمن بهره‌مندی از برنامه‌های تفریحی و بازی‌های متنوع، از برنامه‌های آموزشی و اعتقادی همچنین مباحث سیاسی و اجتماعی در قالب کارگاه‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

 تشرف به بارگاه منور رضوی و توفیق زیارت حرم علی بن موسی‌الرضا (ع)، اقامه نماز جماعت، نمایش فیلم، برپایی نمایشگاه کتاب و معرفی آثار، سخنرانی، ذکر توسل، معرفی دوره‌های مربیان، تبیین اصول کار تربیت با نوجوانان و... از دیگر برنامه‌هایی است که در این دوره‌های آموزشی تدارک دیده شده است.

حضور ۲ هزار نوجوان مسجدی در طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» در مشهد

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حیدری مسئول دبیرخانه طرح ملی «شهید رئیسی» در این خصوص گفته بود: در اجرای طرح توانمندسازی کادر نوجوان کانون های مساجد (طرح شهید رئیسی) بنا داریم از سراسر کشور ۶۵۰۰ کادر نوجوان کانون های فرهنگی هنری مساجد که متولدین دهه ۸۰ به بعد هستند را به اردوهای تربیتی زیارتی مشهد مقدس اعزام کنیم.

وی ادامه داد: این برنامه با اعزام ۶۵۰ کادر نوجوان کانون های مساجد استان قم به اردوی زیارتی و تربیتی مشهد مقدس آغاز شد و این اعزام ها از سراسر کشور تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

مسئول دبیرخانه طرح ملی تربیت کادر نوجوان کانون های مساجد کشور در ادامه اجرای طرح ملی «شهید رئیسی» از اردوی سفر زیارتی اربعین با محوریت ماموریت و کنشگری نوجوانان در ایام ماه صفر خبر داد.

 لازم به ذکر است؛ مجتمع‌های اردوگاهی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، در حال حاضر میزبان ۳۰۰ نوجوان دختر و ۴۰۰ نفر از نوجوانان پسر از شهرهای مختلف کشور است که طی مدت ۵ روز آموزش‌های لازم به آنان ارائه می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1770412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha