انتصاب اولین شهردار زن مسلمان در «سولیهال» انگلیس

یک کارمند سابق خیریه که اولین شهردار مسلمان «سولیهال»، شهری در شهرستان میدلندز غربی انگلیس شده است، گفت که همه تلاش خود را برای به وجود آوردن بهترین شرایط به منظور خدمت به شهروندان انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « msn»، یک کارمند سابق خیریه که اولین شهردار مسلمان «سولیهال»، شهری در شهرستان میدلندز غربی انگلیس شده است، گفت که همه تلاش خود را برای به وجود آوردن بهترین شرایط که به همه شهروندان این شهر خدمت کند، انجام خواهد داد.

«شهین اشرف» با انتخاب شدنش به عنوان اولین شهردار مسلمان «سولیهال» از حمایت قاطع شوراها برخوردار شد.

او پس از انتصابش به عنوان شهردار سولیهال است گفت که برای شروع این فصل جدید در سفر خدمت، وحدت و پیشرفت هیجان زیادی دارد.

اشرف به کسانی که در این جلسه گرد آمده بودند گفت: من قول می دهم که با فداکاری و صداقت به منطقه خدمت کنم.

شهردار مسلمان سولیهال گفت که هدفش خدمت صادقانه به همه شهروندان و حل مشکلات آنها فارغ از توجه به پیشینه‌های قومی، دینی، فرهنگی، نژادی،  جنسیتی و غیره است و بر خلاف قول و وعده‌اش عمل نخواهد کرد.

شهردار جدید که در «مریدن» متولد شده است، قبلا در بخش خیریه کار می کرد و در سازمان ملل متحد سخنرانی کرده است.

او در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از اعضای شورای حزب سبز برای «شرلی ساوث» انتخاب شد و سپس معاون رئیس این گروه در مقامات محلی تحت کنترل محافظه‌کاران شد.

«مکس مک‌لوفلین»، رهبر حزب سبز درباره پیروزی «شهین اشرف» به عنوان اولین شهردار مسلمان سولیهال گفت: اولین مسلمان و اولین زن مسلمان محجبه خواهد بود که شهردار سولیهال می شود.

وی افزود: بسیار جالب است که او با احترام به پوششی که دارد این سمت را به خود اختصاص داده است و به این ترتیب می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای دیگر زنان به ویژه زنان مسلمان برای حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی باشد.

بن گروم، یکی از اعضای شورای حزب سبز گفت که امیدوار است انتصاب او به این معنا باشد که زنان جوان از جامعه رو به رشد جنوب آسیا و فراتر از آن، سیاست را گزینه ای قابل دستیابی ببینند.

کد خبر 1770424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha