مساجد باید طراز حرکت فرهنگی در جامعه اسلامی باشند

معاون پشتیبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مساجد باید به عنوان طراز حرکت فرهنگی و اجتماعی در جامعه ایران اسلامی ایفای نقش کنند و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان متولیان امر، وظیفه‌ای خطیر در این زمینه بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، مهدی اله ویردی زاده، معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجدکشور، در سفر یکروزه به استان آذربایجان غربی، در جلسه ای شورای اداری که در محل ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شد، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مساجد، اظهار کرد: مساجد باید به عنوان طراز حرکت فرهنگی و اجتماعی در جامعه ایران اسلامی ایفای نقش کنند و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان متولیان امر، وظیفه‌ای خطیر در این زمینه بر عهده دارند.

وی افزود: ما همه توفیق خدمت در مساجد را پیدا کرده‌ایم و باید با درک صحیح از جایگاه و رسالت مسجد، در جهت ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این مکان‌های مقدس تلاش کنیم.

معاون ستاد کانون‌های مساجد کشور با اشاره به تجارب موفق ستاد در اربعین سال گذشته و برپایی موکب قرارگاه امام جعفر صادق (ع) در مرز تمرچین، خاطرنشان کرد: این اقدامات نشان‌دهنده ظرفیت عظیم مساجد در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

اله ویردی زاده در ادامه با تأکید بر لزوم باور رسیدن به اینکه در مسجد طراز حرکت کنیم، گفت: ما برای مسجد خدمت می‌کنیم و بچه‌های مسجد هر خدمتی برای مسجد انجام می‌دهند.

وی در پایان سخنان خود، ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای تمامی همکاران ستاد کانون‌های مساجد، اظهار داشت: بچه‌های مسجد برکتی هستند که ما با تلاش و کوشش خود، باید در نظام تربیتی جامعه اثری ایجاد کنیم. چرا که کار برای مسجد مقدس است و معامله آن با خداست.

مساجد باید به عنوان طراز حرکت فرهنگی در جامعه اسلامی ایفای نقش کنند

گفتنی است؛ در ادامه این دیدار، مدیر و کارشناسان ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری پرداختند.

کد خبر 1770447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha