کانون شهید نواب بیرجند پاتوقی برای نسل آینده

کانون فرهنگی هنری شهید نواب صفوی در راستای طرح غنی سازی اوقات فراغت در تابستان سبک و سیاق جذابی را پیش گرفته است تا نوجوانان و نونهالان را به سمت مسجدالرسول بیرجند جذب کند و به پاتوقی برای نسل جدید تبدیل شده است.

خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم- تابستان که فرا می رسد در کوچه پس کوچه ها و پارک های شهر صدای کودکان و نوجوانانی می پیچد که از درس و مدرسه فارغ شده اند و با هم سن و سالان خود روزهای گرم تابستان را با بازی می گذرانند.

اما تابستان فرصت خوبی هم برای سرگرمی و نشاط و هم آموزش است و چه خوب است که کانون های فرهنگی هنری مساجد به سمت ساماندهی و جذب این نوجوانان و کودکان آمده اند تا در این فصل داغ از گرمای تابستان در امان بمانند و به خُنکای مساجد پناه ببرند و در آغوش مساجد آرام بگیرند.

یکی از طرح هایی که طی تابستان کانون های فرهنگی هنری مساجد در دست اجرا دارند طرح غنی سازی اوقات فراغت برای تربیت نیروهای انقلابی و جذب آینده سازان ایران اسلامی به سمت مساجد است.

در خراسان جنوبی بیش از ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که هر کدام به نحوی با اجرای برنامه ها و کلاس های مختلفی تابستانی داغ و جذاب را برای نوجوانان و کودکان رقم می زنند.

یکی از کانون هایی که در این استان کویری، طرح غنی سازی اوقات فراغت را اجرا می کند، کانون فرهنگی هنری شهید نواب صفوی است که در مسجد الرسول بازار شهرستان بیرجند فعالیت دارد و سبک وسیاق جذابی را در پیش گرفته است.

IMG_20240629_222718_866.jpg

*آموزش همراه با شادی و نشاط

مهدی معتمدی-مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید نواب صفوی بیرجند- در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری شهید نواب صفوی جهت جذب جوانان و نوجوانان و کودکان به سمت مسجد برنامه های مختلفی را در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه جذب کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان ایران یکی از وظایف کانون ها است، افزود: مساجد بهترین مکان برای رشد و پرورش روح کودکان و نوجوانان جهت تربیت نیروهای انقلابی است.

معتمدی معتقد است که در تابستان، کودکان و نوجوانان وقت بسیاری برای کسب آموزش ها دارند و چه خوب است که این آموزش ها همراه با شادی و نشاط باشد تا منجر به جذب کودکان به سمت مساجد شود.

IMG_20240629_222736_480.jpg

*آموزش رایگان در کانون شهید نواب صفوی

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید نواب صفوی بیرجند با بیان اینکه از سه هفته قبل کلاس های اوقات فراغت در این کانون آغاز شده است، افزود: کلاس های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی را در دستور کار قرار داده ایم و آمار روز به روز در حال افزایش است.

وی در خصوص کلاس های ورزشی گفت: در کلاس آموزش رایگان کاراته که به همت کانون شهید نواب صفوی در بیرجند در حال اجرا است حدود ۶۰ نفر از کودکان و نوجوانان در رده سنی هفت تا ۱۵ سال شرکت کرده اند.

معتمدی ادامه داد: آموزش رایگان فوتبال توسط این کانون اجرایی شده است و ۷۰ نفر در گروه سنی هفت تا ۱۵ سال جهت شرکت در این کلاس اعلام علاقه مندی کرده اند.

IMG_20240629_222723_122.jpg

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید نواب صفوی بیرجند در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از کلاس های رایگان این کانون در تابستان، آموزش مداحی به گروه سنی بالای هفت سال است که با استقبال خوبی رو به رو شده است و ۷۰ نفر شرکت کرده اند و آموزش این کلاس را استاد علیزاده از مداحان برجسته استان بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سوق دادن کودکان و نوجوانان به سمت قرآن کریم سبب سعادتمندی و رستگاری آنان می شود، افزود: در این راستا اقدام به برگزاری کلاس آموزش رایگان قرآن به گروه سنی هفت تا ۱۵ سال کرده ایم و در حال حاضر ۸۰ نفر از دختران و پسران در این کلاس ها شرکت می کنند.

به گفته معتمدی در کلاس های رایگان خوشنویسی و نقاشی ۹۵ نفر و آموزش زبان ۱۲۰ نفر از دختران و پسران شرکت کرده اند و در کلاس ریاضی۲۵ نفر از دختران حضور یافته اند.

*گروه سرود ۱۱۰ نفری فانوس

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید نواب صفوی بیرجند گفت: یکی از برنامه های فرهنگی و هنری این کانون راه اندازی گروه سرود فانوس ویژه دختران و پسران در گروه سنی هفت تا ۱۲ سال بوده است.

وی ادامه داد: در راستای راه اندازی این گروه سرود جهت اجرا در دهه امامت و ولایت اقدام به پذیرش دهه نودی ها کردیم تا اجرایی در روز عید غدیر داشته باشند.

معتمدی عنوان کرد که در جشن روز عید غدیر در مسجد الرسول بیرجند این گروه سرود با شرکت ۷۰ نفر از دختران و پسران اقدام به اجرای سرودی با مضمون این روز بزرگ کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید نواب صفوی بیرجند گفت: مقرر شده است این گروه سرود با حضور ۱۱۰ نفر از دختران و پسران رد گروه سنی هفت تا ۱۲ سال طی ماه محرم اقدام به اجرای برنامه های مختلف کند.

*نیازهایی برای جذب بیشتر کودکان و نوجوانان

وی در خصوص نیازها و مشکلات کانون فرهنگی هنری شهید نواب صفوی بیرجند اظهار داشت: این کانون با توجه به موقعیتی که در بیرجند دارد جهت جذب بیشتر جوانان و نوجوانان نیازمند وسایل و تجهیزات ورزشی است.

معتمدی در پایان گفت: جهت جذب کودکان و نوجوانان به سمت مسجد نیازمند تامین جوایزی برای تشویق آنان هستیم و تامین هزینه برگزاری اردوهای تفریحی و شبی در مسجد را درخواست داریم.

کد خبر 1770453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha