تهدید به اتخاذ رویکردهای سخت‌گیرانه علیه مساجد در فرانسه

رهبر حزب راستگرای افراطی «اجتماع ملی» در فرانسه، سیاست‌های آینده‌اش را با هدف اتخاذ رویکردی سخت‌گیرانه در قبال مهاجران و مساجد فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeastmonitor»، «جردن باردلا»، رهبر حزب راستگرای افراطی «اجتماع ملی» در فرانسه، سیاست‌های آینده‌اش را با هدف اتخاذ رویکردی سخت‌گیرانه در قبال مهاجران و آنچه به‌عنوان «ایدئولوژی‌های اسلامی» توصیف می‌کند، فاش کرد.

باردلا در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز تایید کرد که حزب او به دنبال تصویب پیش نویس قانونی است که هدف آن مبارزه با ایدئولوژی‌های اسلام‌گرایانه است و این شامل اقداماتی برای تسهیل تعطیلی مساجد و اخراج ائمه جماعاتی است که تندرو تلقی می‌شوند.

وی افزود: این پیش‌نویس همچنین شامل ممنوعیت پوشش‌هایی است که تاییدکننده صریح و آشکار ایدئولوژی اسلام‌گرایی است.

باردلا گفت: حجاب در جامعه فرانسه مطلوب نیست و مبارزه با حجاب یک نبرد فرهنگی و قانونی است که باید دنبال شود.

رهبر حزب «اجتماع ملی» با اشاره به اینکه حزبش مواضع سختگیرانه خود را در قبال حضور مهاجران در فرانسه حفظ خواهد کرد، تاکید کرد که حزب او در سال‌های آینده قصد دارد قانون اساسی فرانسه را از طریق یک همه‌پرسی برای ایجاد یک «ترجیح ملی» برای شهروندان نسبت به اصلاح قانون اساسی فرانسه در سال‌های آینده بازنگری کند.

او  در این باره گفت: کنترل مهاجرت و تعطیلی مساجد از مهم‌ترین اهداف من هستند که باید در قوانین جدید اعمال شوند.

اظهارات باردلا همزمان با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات قانونگذاری است که دور اول آن برای ۳۰ ژوئن و دور دوم در ۷ جولای برنامه ریزی شده است.

حزب راست افراطی «اجتماع ملی» ممکن است پس از پیروزی در انتخابات پارلمان اروپا با کسب بیش از ۳۰ درصد آرا، در صدر نظرسنجی‌های رای دهندگان قرار گیرد.

کد خبر 1770473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha