ازدواج به سبک زندگی اسلامی در مارگون به ۴۳ مورد رسید

امام جمعه شهرستان مارگون از دو ازدواج به سبک زندگی اسلامی در شهرستان مارگون خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه‌پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان مارگون ازدواج‌ها به سبک زندگی اسلامی با فرهنگ بسیار خوب مردم شریف این شهرستان به یک فرهنگ تبدیل شد .

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه با این دو ازدواجی که برگزار شود هم اکنون ۴۳ ازدواج به سبک زندگی اسلامی در این شهرستان برگزار شده، گفت: تاکنون ازدواج‌های به سبک زندگی اسلامی با مدیریت ستاد نماز جمعه شهرستان مارگون برگزار می شوند.

وی با گلایه از برخی از مسئولان فرهنگی که در این زمینه هیچ گونه حمایتی نکردند، افزود: تاکنون در این ازدواج‌ها هیچ مسئولی حضور پیدا نکرد و هیچ حمایتی هم از سوی مسئولان صورت نگرفت که انتظار می‌رفت مسئولان و دستگاه های فرهنگی این فرهنگ بسیار خوب را تقویت می‌کردند .

حجت الاسلام خواجه پور افزود : اگر یک قلم از جهیزیه هایی که در اختیار زوجین قرار می‌گرفت را در اختیار ما قرار می دادند یقیناً تثبیت این فرهنگ خداپسندانه بی تاثیر نبود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون با اشاره به کیفیت برگزاری این ازدواج‌ها، ادامه داد: ما روزهای نخست در بله برون‌ها شرکت می‌کردیم و آثار و فواید ازدواج‌های به سبک زندگی اسلامی و عواقب ازدواج هایی که با رقص و گناه برگزار می شود را تبیین کردیم و خوشبختانه مردم خودشان از این فرهنگ استقبال می‌کنند.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: تمام تزیین و برنامه‌های داخل مصلی با مدیریت ستاد نماز جمعه انجام می‌گیرد.

وی به کیفیت برنامه در مصلی برای زوجین پرداخت و افزود: در ازدواج‌های به سبک زندگی اسلامی ابتدا تلاوتی از آیات قرآن توسط قاری قرائت و سپس در رابطه با بحث ازدواج‌های به سبک زندگی اسلامی سخنرانی صورت می‌گیرد و پس از آن عقد زوجین توسط امام جمعه خوانده می‌شود.

امام جمعه شهرستان مارگون بیان کرد: بعد از منعقد شدن عقد، مداح در رسای اهل بیت علیهم السلام مدیحه سرایی می‌کند و در پایان دو هدیه ناقابل از طرف دفتر امام جمعه به زوجین تقدیم می‌شود.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: آن نکته‌ای که مرسوم شد این است عزیزانی که از سوی زوجین به مصلی دعوت شدند، هدایای نقدی و غیرنقدی شان را همان جا تقدیم می‌کنند و سپس زوجین را تا خانه بخت همراهی می‌کنند و با کمترین هزینه این ازدواج ها برگزار می شود.

کد خبر 1770477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha