معلولیت بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در جنگ غزه

بخش توانبخشی غیردولتی فلسطین تخمین زده است که ۱۰ هزار نفر به دلیل تجاوزات اسرائیل به غزه دچار معلولیت‌های مختلف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thesun»، بخش توانبخشی غیردولتی فلسطین تخمین زده است که ۱۰ هزار نفر به دلیل تجاوزات اسرائیل به غزه دچار معلولیت‌های مختلف شده‌اند.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که صدها نفر از افراد دارای معلولیت در نتیجه حمله اسرائیل به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر هم دچار معلولیت شده‌اند.

این سازمان گفت که بحران در غزه، ده‌ها هزار معلول را مجبور به فرار کرده و آنها را در معرض شرایط سخت آوارگی و آسیب‌های روانی شدید قرار داده است.

اقدامات اسرائیل از جمله تخریب زیرساخت‌ها، جاده‌های اصلی و مراکز توانبخشی، رفت و آمد و دسترسی به خدمات را برای افراد دارای معلولیت به شدت محدود کرده است.

بخش توانبخشی غیردولتی فلسطین گفت: این شرایط به طور قابل‌توجهی توانایی این بخش را برای بسیج و تخلیه ایمن را کاهش داده و منجر به از دست دادن وسایل کمکی برای مواجهه با بمباران‌ها شده است.

در بیانیه این گروه آمده است که جان افراد دارای معلولیت به دلیل کمبود شدید آب، غذا، انرژی، داروها و خدمات پزشکی و توانبخشی به شدت در خطر است.

در این بیانیه آمده است: افراد دارای معلولیت آواره با مشکلات زیادی در سرپناه‌های پر ازدحام و بدتجهیز که فاقد امکانات اولیه هستند، مواجه می‌شوند و این شرایط تلاش آنها برای دسترسی به کمک‌های بشردوستانه، امکانات بهداشتی و سایر نیازهای ضروری را تشدید می‌کند.

این گروه تاکید کرد که عدم وجود سرپناه‌های مناسب برای معلولان با وجود ازدحام بیش از حد، چالش دیگری را در دسترسی به خدماتی که حتی از قبل از کمیاب بوده‌اند، ایجاد کرده است.

بخش توانبخشی غیردولتی فلسطین تاکید کرد که افراد دارای معلولیت به ویژه در برابر سوءتغذیه و بیماری های مزمن آسیب پذیر هستند و این مسئله خطر مرگ و میر آنها را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

کد خبر 1770495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha