«باهم»؛ تدبیر مدیریت شهری برای بهبود روابط زوج‌های جوان مشهدی

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: بیشترین میزان جدایی زوجین در سال های ابتدایی زندگی مشترک می‌باشد، لذا باید با آموزش‌های لازم به زوج‌های جوان در خصوص ارتقاء و بهبود روابط و در راستای کاهش آمار طلاق برنامه ریزی نمود.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری در حوزه اجتماعی مقوله خانواده به خصوص بحث تحکیم بنیان خانواده است. در همین راستا برنامه های متنوعی را در قالب باشگاه «باهم» که چندین سال است ویژه زوج های جوان تشکل شده برگزار می کند.

وی با اشاره به برخی مطالعات در خصوص افزایش طلاق در سال های اولیه زندگی افزود: نتایج تحقیقات کارشناسان نشان میدهد که بیشترین میزان جدایی زوجین در سال های ابتدایی زندگی مشترک می باشد و  لذا باید با آموزش های لازم به زوجین جوان در خصوص ارتقاء و بهبود روابط و در راستای کاهش آمار طلاق برنامه ریزی نمود.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: دلیل اصلی ایجاد باشگاه اجتماعی همسران «باهم» در مشهد نیز همین مساله بوده و تلاش می کنیم با جلسات مشاوره گروهی و همایش های هدفمند گامی در جهت کاهش طلاق در زوج های جوان برداریم.

وی ادامه داد: در راستای ارتقا بهبود روابط زوجین برای زوج های جوان «همایش بنیان های روانی و رویدادهای اجتماعی» توسط شهرداری مشهد راه اندازی شده است و زوجین می توانند بعد از ثبت نام در باشگاه «باهم» از این همایش بهره مند می شوند.  

ابراهیمی با اشاره به مشارکت خود زوجین مشهدی در این برنامه تصریح کرد: در دو سال گذشته، ١۶هزار و ۵۴٣ زوج جوان، در برنامه های فرهنگی اجتماعی باشگاه اجتماعی همسران باهم حضور داشتند و پیش بینی می کنیم بالغ بر ١۵هزار زوج در سال ۱۴۰۳ به این باشگاه بپیوندند.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در پایان یادآور شد: زوجین جوان مشهدی به منظور حضور در باشگاه اجتماعی همسران «باهم» و بهره مند شدن از برنامه های آموزشی، رویدادهای اجتماعی و همایش های این باشگاه می توانند، عدد ٨ را به سامانه پیامکی ١٠٠٠١٠٨ ارسال نمایند.

پایان پیام/

کد خبر 1770521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha