مباهله، رخدادی که هیچ شبهه‌ای در حقانیت آل محمد(ع) باقی نمی‌گذارد

حجت الاسلام حبیبی با بیان اینکه مباهله رخدادی که هیچ شبهه‌ای در حقانیت آل محمد(ع) باقی نمی‌گذارد گفت: روز مباهله، روز تعیین برهان صادقی است که پروردگار در کتاب وحیانی قرآن بدان دستور داده است.

حجت الاسلام حامد حبیبی در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان به روز مباهله اشاره و اظهار کرد: بیست‌وچهارم ماه ذی‌الحجه، یادآور واقعه‌ای در سال نهم هجری است که در آن، حقانیت رسول‌الله(ص) و اهل بیتش(ع) در برابر مسیحیان نجران به اثبات رسید تا همگان بدانند پنج تن آل عبا(ع) گنجینه‌ بی‌بدیل الهی برای تمام بشریت‌اند.

امام جماعت مسجد امام صادق (ع) چهل تن رشت بابیان اینکه روزی که مسیحیان نجران برای پژوهش و محاجه با پیامبر اسلام(ص) آمده بودند، اما رسول‌الله(ص)، آنان را به مباهله فراخواند و گنجینه خود علی مرتضی(ع)، دخترش فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را با خود آوردند، اما ایشان با دیدن این صحنه از مباهله فاصله گرفتند، گفت: روز مباهله، روز تعیین برهان صادقی است که پروردگار در کتاب وحیانی قرآن بدان دستور داده است.

وی اضافه کرد: روزی که در آن، خورشید حق، تابیدن گرفت تا بر ظلمت افکار، چیره شود و زبان مدعیان دروغین بسته شود،‌به واقع در این روز پروردگار آشکار ساخت که اهل بیت(ع) از تمامی تقرب جویندگان به او از راه اطاعت و بندگی، گرامی‌تر هستند.

وی تصریح کرد: مباهله، درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند.

حجت الاسلام حبیبی افزود: این رخداد تاریخی از وقایعی است که برای اثبات حقانیت پیامبر اسلام(ص) در دعوت خود و نیز برتری اهل‌بیت از آن استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: رخدادی که هیچ شبهه‌ای در حقانیت آل محمد(ع) باقی نمی‌گذارد و به زیبایی تجسم فضائل و برتری پنج‌تن آل عبا، پیامبر(ص)، علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع)، است.

وی به فرمایشات قاضی نورالله شوشتری اشاره کرد و افزود: مفسران اتفاق‌نظر دارند که «ابناءنا» در آیه مباهله اشاره به حسن(ع) و حسین(ع)، «نساءنا» اشاره به فاطمه(س) و «انفسنا» اشاره به امام علی(ع) دارد.

گفتنی است در کتاب احقاق الحق، حدود ۶۰ منبع از منابع اهل‌سنت ذکر شده‏‌ که تصریح کرده آیه مباهله درباره این افراد نازل شده است.

و به‌راستی که این سند تاریخی گواه شأن و منزلت پنج تن آل عبا و برهان قاطع اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

کد خبر 1770543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha