حرکت زائرین پیاده دهه اول محرم به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) از حرکت زائرین پیاده دهه اول محرم به سمت مشهد خبر داد.

حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: همه ساله در ایام دهه آخر صفر کاروان‌های پیاده‌ از اقصی نقاط کشور به سمت مشهدالرضا حرکت می‌کنند تا در مراسم عزاداری شهادت ثامن الحجج(ع) در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) باشند. 

وی افزود: به منظور هماهنگی بیشتر و تدارک خدمات مورد نیاز زائرین پیاده از اوایل محرم با رؤسای کاروان‌هایی که در سالیان قبل در دهه پایانی صفر در این آیین حضور پیدا داشتند ارتباط گرفته و از حضور مجدد آنها اطمینان حاصل می‌کنیم تا بدانیم کدام کاروان‌ها قصد تشرف به مشهد در دهه پایانی صفر را دارند.

حرکت زائرین پیاده دهه اول محرم به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) تصریح کرد: پس از جمع‌آوری این اطلاعات، اقدام به بازگشایی سایت برای ثبت‌نام کاروان‌ها می‌کنیم تا آمار دقیقی از وضعیت زائرین پیاده و کارون‌های ورودی به مشهد داشته باشیم. 

وی عنوان کرد: یکی دیگر از ایامی که مشهد شاهد حضور زائرین پیاده است دهه اول محرم است که برای عزاداری به خصوص در روزهای عاشورا و تاسوعا در حرم مطهر رضوی هستند، ولی تعداد آنها به نسبت ایام پایانی ماه صفر کمتر است. به عنوان مثال در سالیان گذشته معمولاً ۳ تا ۴ هزار زائر پیاده در ماه محرم به مشهد مشرف می‌شدند.

تشرف ۴هزار زائر پیاده به مشهد در دهه ولایت

رضایی گفت: در دهه ولایت یعنی از عید قربان تا عید سعید غدیرخم نیز مشهد شاهد تشرف زایرین پیاده است. امسال تقریباً چهار هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شدند.

وی در پایان یادآور شد: اکثر کاروان‌هایی که در دهه ولایت و دهه اول محرم به مشهد وارد می‌شوند از مسیر نیشابور به مشهد بوده و تقریباً ۳۰ کیلومتر انتهایی مسیر نیشابور به مشهد را پیاده طی کردند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) تصریح کرد: علاوه بر زایرین پیاده ایرانی، همه ساله زایرینی از کشورهای دیگر نیز در قالب کاروان‌های پیاده به مشهد مشرف می‌شوند. امسال نیز چهار کاروان عراقی به مشهد مقدس مشرف شده‌اند.

پایان پیام/

کد خبر 1770546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha