باید نسبت به ابربحران جمعیت دغدغه‌مند باشیم

بانکی‌پور گفت: خواص باید نسبت به موضوع جمعیت دغدغه مند باشند و نخبگان، جامعه را نسبت به این موضوع آگاه نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست بانوان مدیر کانون‌های فرهنگی هنری منتخب کشور امروز (یکشنبه، ۱۰ تیر ماه) در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این نشست «امیرحسین بانکی پور»، بحران پیری جمعی کشور را یکی از موضوعات مهم دانست و گفت: خواص و مدیران ما باید نسبت به موضوع جمعیت دغدغه مند باشند و نخبگان جامعه را نسبت به این موضوع آگاه نمایند.

نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون خانواده و جوانی جمعیت با اشاره به اینکه پایگاه و بدنه مردمی باید در بحث جمعیت فعال باشند، بیان کرد: دربحث افزایش جمعیت تعابیری که از سوی مقام معظم رهبری بیان می شود، متفاوت با دیگران است و در این زمینه کلیدواژه های امیدبخشی از سوی رهبری بیان می  شود، بنابراین باید نسبت به ابربحران امروز جامعه مان در بحث جمعیت دغدغه مند شویم و تسهیلات لازم برای ازدواج آنها را فراهم کنیم و خوشبختانه در دولت سیزدهم به خانواده هایی که صاحب فرزند شدند، تسهیلات دریافت وام خودرو، زمین تعلق گرفت.

وی موضوع بحران سلامت را از دیگر موضوعات در جامعه نام برد و تصریح کرد: در حال حاضر میانگین هزینه سلامت و درمان در جامعه ما بسیار بالا است، اما در دولت سیزدهم شاهد ارایه خدمات درمانی و سلامت به مردم شدیم به گونه ای که زوج های ناباور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و درمان شدند.

بانکی پور همچنین بر لزوم  اتصال مراکز همسریابی با مساجد تاکید کرد.

وی بر لزوم حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در این زمینه پای کار باشند و زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات روز (۱۵تیر) را فراهم نمایند.

ضرورت تقویت روضه های خانگی

بنابراین گزارش، در ادامه این نشست، سردار «حسین یکتا» بر لزوم تقویت روضه های خانگی تاکید و بیان کرد: حفظ نظام و بنیان خانواده از موضوعات مهم جامعه ما است، زیرا که امروز دشمنان به دنبال از بین بردن بنیان خانواده هستند.

باید نسبت به ابربحران جمعیت دغدغه‌مند باشیم

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار با اشاره به اینکه مسجد قرارگاه و نقطه نورانی و تاثیرگذار است، بیان کرد: باید برای رونق مساجد تلاش کرد و در حال حاضر که مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در پیش است فعالان مسجدی برای فراهم کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش نمایند و به فرموده مقام معظم رهبری خداوند دل ها را به مسیر درست هدایت کند.

وی افزود: مساجد همان گونه که در موضوعات افزایش جمعیت، قرض الحسنه، بحران های مختلف جامعه تلاش داشتند، می توانند در بحث انتخابات هم فعال باشد.

اهتمام به بحث بنیان خانواده، فرزندآوری و ازدواج

این گزارش می افزاید: در ادامه این نشست، حجت الاسلام «رضا رویت»، مدیرعامل بنیاد ملی خانواده با اشاره به اینکه باید برای گسترش روضه های خانگی در کشور تلاش کنیم، گفت: به واسطه تشکیل این جلسات روضه خانگی می توانیم موضوعات مهمی همچون بحث خانواده، ازدواج و فرزند آوری را دنبال نماییم.

وی افزود: همکاری و تعامل بنیاد ملی خانواده با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند، موجب رقم زدن اتفاقات خوب باشد و خوشبختانه در دولت سیزدهم شاهد آن بودیم که در بحث جوانی جمعیت و فرزند آوری اهتمام ویژه ای صورت گرفت و قانون های مرتبط با حوزه خانواده نیز مورد توجه واقع شد.

در ادامه این نشست دهقان، مدیر موسسه «حریم حورا» هم در این نشست بر لزوم فعال شدن بانوان در بحث روضه های خانگی و جمعیت تاکید کرد.

باید نسبت به ابربحران جمعیت دغدغه‌مند باشیم

این گزارش می افزاید: در ادامه این نشست خانم «برومند پور»،  عضو شورای راهبردی تخصصی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: خوشبختانه در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی در حال حرکت هستیم و باید در مقطع حساسی که در آستانه انتخابات هستیم، الگوی ما باید حضرت زینب(س) باشد و برای تشخیص درست و انجام تکلیف و فراهم کردن مشارکت حداکثری تلاش نمود.

در ادامه این مراسم مداح اهل بیت(ع)، امیرعباسی به مدیحه سرایی پرداخت.

کد خبر 1770549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha