درخواست فلسطین برای برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب

فلسطین خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بحث در مورد جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه و توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، فلسطین خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بحث در مورد جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه و توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری شد.

مهند الاکلوک، نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب به خبرگزاری رسمی وفا گفت: این نشست در سطح نمایندگان دائمی این هفته برای بحث در مورد مقابله با جنایات نسل کشی و توسعه استعماری اسرائیل در کرانه باختری برگزار می شود.

وی افزود: از ماه اکتبر تا کنون حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه دارد و محکومیت‌های بین‌المللی هم موجب توقف این حملات نشده است، از رو درخوسات برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب مطرح شده است تا شاید گامی در این مسیر برداشته شود.

این در حالی است که چند روز پیش، رژیم صهیونیستی اقدامات پیشنهادی «اسموتریچ»، وزیر دارایی راست افراطی برای قانونی کردن  شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی و اعمال تحریم‌ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین مستقر در رام‌الله را تصویب کرد.

پایگاه های شهرک سازی جوامع کوچکی هستند که توسط شهرک نشینان غیرقانونی اسرائیلی در زمین‌های فلسطینی ایجاد شده اند.

قوانین بین‌المللی کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را سرزمین‌های اشغالی می‌داند و تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی یهودیان در آنجا را غیرقانونی می‌داند.

تنش‌ها در سراسر کرانه باختری اشغالی از زمانی که اسرائیل حمله نظامی مرگبار به نوار غزه را آغاز کرد، بالا گرفته است.

به گفته وزارت بهداشت، از آن زمان تاکنون حداقل ۵۵۴ فلسطینی از جمله ۱۳۳ کودک و نزدیک به پنج هزار و ۳۰۰ زخمی بر اثر تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن کشته شده اند.

اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری به نسل کشی متهم شده است و این دادگاه در  آخرین حکم خود تل آویو را به توقف فوری عملیات نظامی در رفح فراخواند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه را محکوم کرد.

کد خبر 1770580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha