درهای باز مساجد جنوب آلمان برای اسکان و کمک به سیل‌زدگان

پس از فاجعه سیل در جنوب آلمان، نمایندگان مسلمان و سازمان‌های خیریه واکنش نشان می‌دهند. آنها اسکان و تغذیه ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، سیل اخیر در آلمان اثرات ویرانگری داشته است، به‌ویژه در ایالت‌های جنوبی بایرن و بادن-وورتمبرگ. علاوه بر نیروهای رسمی و تعداد زیادی از داوطلبان، جوامع مسلمان نیز کمک‌های مهمی برای حمایت از آسیب‌دیدگان ارائه می‌دهند.

جماعت اسلامی میللی گورش(Milli Görüş) طی بیانیه‌ای همبستگی و همدردی خود را با قربانیان ابراز و اعلام کرد: در سیلاب‌های جنوب آلمان، مردم جان خود را از دست داده‌اند. ما برای آنها سوگواری و برای خانواده‌ها و دوستانشان آرزوی صبر می‌کنیم! خداوند به آنها و همه آسیب‌دیدگان این فاجعه کمک کند. این جمعیت مسلمانان به آسیب‌دیدگانی که نیاز به پناه دارند در مساجد خود کمک ارائه می‌دهد.

همچنین «بکیر التاش»، رئیس سازمان خیریه اسلامی هاسنه اینترنشنال، بر اهمیت وضعیت تأکید کرد و گفت: وضعیت در مناطق سیل‌زده جنوب آلمان بحرانی است. ما به همراه مساجد، کمک‌های سریع و مستقیم در محل حادثه ارائه می‌دهیم. تیم‌های هاسنه، از آسیب‌دیدگان با آب آشامیدنی تمیز و غذاهای گرم پذیرایی می‌کنند و همچنین مشاوره اضطراری ارائه می‌دهند و نیاز دقیق به حمایت بیشتر را ارزیابی می‌کنند و به آنها امیدواری می­دهد که این زمان سخت را به خوبی پشت سر بگذارند.

التاش گفت:شورای اسلامی نیز اظهار تأسف خود را در این رابطه اعلام کرده است. پس از پایان سیلاب‌ها در جنوب آلمان، پیامدهای آن نیز بیشتر نمایان می‌شود. تعداد زیادی از مردم خانه‌های خود را از دست داده‌اند و برخی دیگر نیز خانه­ هایشان نیاز به تعمیرات اساسی دارد تا بتوانند به خانه­ های خود بازگردند. جوامع اسلامی ما در کنار آنها هستند، شورای اسلامی اعلام کرد. طی روزهای گذشته، در چندین منطقه در جنوب آلمان بارانی به اندازه‌ای که تنها هر ۵۰ تا ۱۰۰ سال یک‌بار اتفاق می‌افتد، باریده است. سیلاب در بایرن و بادن وورتمبرگ سومین سیل شدید امسال در آلمان است. پیش از این، شمال آلمان و چند هفته پیش، ایالت زارلند تحت تأثیر قرار گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در اثر این سیل حداقل شش نفر جان باخته‌اند که چهار نفر از آنها در بایرن بوده‌اند. اگرچه هواشناسان دیگر باران شدیدی پیش‌بینی نمی‌کنند، اما وضعیت همچنان بحرانی است.

کد خبر 1770586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha