برکات روضه‌های خانگی کانون امام صادق(ع) برای مادران و دختران روستای اندآباد

برگزاری روضه‌های خانگی بالاخص در ماه محرم توسط مادر شهید «ابوطالب کحالی» در مسجد امام صادق(ع) روستای اندآباد پیشینه ۴۰ ساله دارد؛ کهولت سن این مادر شهید موجب شده است تا این روضه‌ها به همت کانون خواهران در این روستا برپا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اندآباد علیا، روستایی از توابع بخش زنجانرود شهرستان زنجان در استان زنجان است که ۱۵۰ خانوار در این روستا ساکن هستند.

کانون فرهنگی و هنری امام صادق(ع) روستای اندآباد علیا، با بیش از ۳۰۰ نفر عضو که بخش قابل توجهی از این اعضا را زنان روستایی تشکیل می دهد توانسته است با فعالیت های قرآنی و دوره های آموزشی صنایع دستی، زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی بیش از ۱۶۵ نفر از زنان این روستا را فراهم سازد.

معصومه وفا، مدیر مسئول کانون فرهنگی وهنری امام صادق(ع) روستای اندآباد علیا در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: یکی از اقدامات شایسته که مورد استقبال زنان روستایی قرار گرفته برپایی روضه های خانگی در مسجد است که از ۴۰ سال پیش توسط مادر شهید «ابوطالب کحالی» در مسجد برپا می شود؛ کهولت سن این مادر شهید موجب شده است تا این روضه ها توسط کانون خواهران این مسجد ادامه پیدا کند.

برکات روضه‌های خانگی کانون امام صادق(ع) برای مادران و دختران روستای اندآباد

وی با بیان اینکه روضه های خانگی بالاخص در ماه محرم اوج می گیرد، گفت: با حمایت خیرین مسجد و اهالی روستا همه ساله احسان ناهار و شام در ایام محرم و با مشارکت مردم روستا برپا می شود.

وفا با یادآوری اینکه روضه های خانگی بستر مناسبی برای تربیت دینی جوانان و نوجوانان است، گفت: در روضه های خانگی این کانون، مادران به همراه دختران خود حضور پیدا می کنند و پرداختن به مباحثی همچون شجاعت و بردباری حضرت زینب(س) در صحرای کربلا و تلاش اسرای دشت کربلا برای حفظ حجاب، می تواند الگویی برای دختران ما باشد.

مدیر کانون تخصصی خواهران استان زنجان به دیگر فعالیت های این کانون در طول سال نیز اشاره کرد و افزود: در طول ماه مبارک رمضان کانون، میزبان محافل انس با قرآن کریم و جلسات جزء خوانی قرآن کریم با حضور بانوان و دختران روستا بود و تمام ادعیه در مناسبت های مختلف سال و در طول هفته قرائت می شود.

برکات روضه‌های خانگی کانون امام صادق(ع) برای مادران و دختران روستای اندآباد

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام صادق(ع) با بیان اینکه برای کارآفرینی زنان روستایی دوره های آموزش صنایع دستی را برگزار کردیم، گفت: این دوره ها با استقبال خوبی از سوی اعضای کانون مواجه بود به گونه ای که در حال حاضر زمینه اشتغالزایی ۱۶۵ نفر توسط کانون مهیا شده است.

وی با یادآوری اینکه رشته گیوه بافی از اقبال خوبی در بین زنان روستایی مواجه بود، گفت: در راستای فروش محصولات و صنایع دستی خلق شده توسط زنان روستایی شرکت تعاونی به ثبت رساندیم و از طریق این تعاونی محصولات تولیدی را به فروش می رسانیم.

وفا با بیان اینکه در حوزه فعالیت های قرآنی نیز کارهای خوبی در کانون انجام شده است، گفت: کانون های مساجد بستر خوبی برای آموزش قرآن کریم و تربیت دینی کودکان هستند و خانواده های روستایی با اعتمادی که به کانون دارند فرزندان خود را برای آموزش علوم قرآنی در کانون ثبت نام کرده اند.

شهید ابوطالب کحالی در سال ۱۳۴۲ در تهران متولد شد و در ۱۷سالگی  با ارتش به جبهه اعزام شد  و در سن ۱۹ سالگی در تاریخ ۴ شهریور ۱۳۶۱ در عملیات رمضان  در آبادان به فیض شهادت نائل آمد.

برکات روضه‌های خانگی کانون امام صادق(ع) برای مادران و دختران روستای اندآباد

کد خبر 1770594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha