برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های تبیینی طلاب در جشنواره ملی دادرس در جریان است

حجت‌الاسلام بختی با اشاره به اینکه در سراسر کشور آسیب‌ها و معضلات رنج‌آور گوناگونی وجود دارد که وظیفه روحانیت را سخت‌تر از گذشته کرده است گفت: جهاد تبیین باید از تئوری به عملیاتی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام بختی_ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور در حاشیه برگزاری دوازدهمین دوره المپیاد ملی دادرس ویژه پسران و دختران دانش آموز سراسر کشور که در اردوگاه مهر بندرانزلی در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران گفت: برنامه های فرهنگی و فعالیت های تبیینی طلاب در این جشنواره در جریان است.

وی با اشاره به اهم این برنامه‌ها، افزود:  برپایی نمازهای جماعت، جلسات پرسش و پاسخ به شبهات دینی از طریق برپایی کارگاه های آموزشی تربیتی برای تعمیق نگرش دینی از طریق تلفیق هنر و بازی از آن جمله هستند.  

حجت‌الاسلام بختی با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه های جامعه هستند افزود: در سراسر کشور آسیب‌ها و معضلات رنج‌آور گوناگونی وجود دارد و همین مسئله وظیفه روحانیت را سخت‌تر از گذشته کرده است.

وی با تاکید بر اینکه، باید به این نکته توجه داشته باشیم که در شرایط فعلی کار تبلیغی و فرهنگی به مراتب سخت‌تر از اوایل انقلاب شده است تصریح کرد: پاشیدن بذر ناامیدی و یأس در دل مردم از راهبردها و سیاست‌های اصلی دشمنان است و به همین دلیل در شرایط فعلی ایجاد روحیه امید و همچنین ایجاد روحیه نشاط و شادابی در نوجوانان و جوانان از مسائلی است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام بختی با ابراز امیدواری از اینکه این سرمایه‌های انسانی یقینا آینده ساز جامعه ما خواهند بود، ادامه داد: افزایش بصیرت، هوشیاری، اعتماد به نفس و روحیه مشارکت و تلاش برای توسعه عرصه های مختلف کشور از جمله اهداف این طرح در بین دانش آموزان است.

وی گفت: دشمن به دنبال ضعف ها در بین جوانان و نوجوانان است و کسانی که بعد معنوی را در خود تقویت می کنند، می‌توانند مؤثر واقع شوند و فردی که بعد معنوی او قوی نباشد، در برابر دشمن تضعیف خواهد شد.


سپردن کار به جوان‌ها و نوجوانان، روح تازه‌ای به فضای سیاسی و اجتماعی کشور می بخشد

حجت‌الاسلام امیر چهری_ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در ادامه از حضور طلاب برادر و خواهر که دوره های عمومی و تخصصی امداد و نجات را گذرانده اند در این المپیاد خبر داد و اضافه کرد: که دستاوردهای نظام به صورت نمایشگاهی و جهاد تبیین برای دانش آموزان بازگو خواهد شد.

وی با بیان اینکه، طبق برنامه ریزی انجام شده در هر نوبت المپیاد پسران و دختران، دو گروه از طلاب حضور خواهند داشت و ادامه داد: اهداف اصلی این طرح آشنایی نسل نوجوان کشور با فرصت ها و آسیب های اجتماعی، تهدیدها و دغدغه‌ها در فضای مجازی و آشنایی آینده سازان کشور با پیشرفت ها و خدمات عظیم صورت گرفته در ایران اسلامی می باشد.  

حجت الاسلام چهری گفت: بیانیه گام دوم که در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری صادر شد یک برنامه جامع و کامل است که نقشه راه امت اسلامی را تبیین کرده اند.  

وی اضافه کرد: جوانان، نوجوانان و آینده سازان ایران اسلامی نقش اساسی و انکارناپذیر در تحقق بیانیه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب دارند که سپردن کار به جوان‌ها و نوجوانان، روح تازه‌ای به فضای سیاسی و اجتماعی کشور می بخشد.

گفتنی است، دوازدهمین دوره المپیاد کشوری دادرس در ۲ نوبت پسران و دختران برگزار می شود که گروه پسران با حضور ۷۰۰ دانش آموز، مربی و عوامل اجرایی از سراسر کشور از جمعه هشتم تیرماه آغاز و المپیاد دختران نیز از ۱۲ تیرماه در اردوگاه کشوری مهر بندرانزلی افتتاح می شود.

برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های تبیینی طلاب در جشنواره ملی دادرس در جریان است

برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های تبیینی طلاب در جشنواره ملی دادرس در جریان است

کد خبر 1770608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha