ظرفیت‌های زنانه برای مشارکت حداکثری در انتخابات

حجت‌الاسلام رویت با اشاره به نقش‌آفرینی‌های مهم خانواده در عرصه‌های اجتماعی به ویژه انتخابات، گفت: اگر بزرگترین هدف ما در انتخابات مشارکت حداکثری باشد، خانواده با راهبری زنان بیشترین نقش را در این باره ایفا می‌کند.

حجت الاسلام رضا رویت، رئیس بنیاد ملی خانواده در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نقش زنان در مشارکت انتخابات، اظهار کرد: خانواده یکی از بزرگترین نهادهایی است که می تواند در حوزه های اجتماعی نقش آفرینی کند. اگر به اثربخشی خانواده دقت کنیم قطعا درمی یابیم که این خانواده در حوزه انتخابات هم می تواند نقش ویژه ای ایفا کند.

رئیس بنیاد ملی خانواده افزود: اگر بزرگترین هدف ما در انتخابات مشارکت حداکثری باشد، خانواده بیشترین نقش را می تواند در این باره ایفا کند؛ برای مثال اگر یکی از اعضای خانواده قصد شرکت در انتخابات را به هر دلیلی ندارد، دیگر اعضای خانواده می توانند گره های ذهنی او را برطرف کنند تا وی را پای صندوق رأی ببرند.

حجت الاسلام رویت تصریح کرد: اگر همانند غربی ها به انتخابات بنگریم بحث حضور یا عدم حضور کاندیداهای زن مطرح می شود که معتقدم چنین نگاهی درست نیست بلکه از دو بُعد می توان به حضور بانوان در انتخابات پرداخت.

وی ادامه داد: اولین آنها مباحث مطروحه نامزدهای انتخابات و نگاه آنها به کیفیت و سطح حضور زنان در جامعه است که بانوان می توانند با این صحبت ها کاندیدای خود را برگزینند. دومین آن مشارکت خود زنان در حوزه انتخابات است؛ یعنی زنان جامعه چه نقشی می توانند در این انتخاب اصلح ایفا کنند.

رویت در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرصت های مطلوبی برای این نقش‌آفرینی وجود دارد؛ مثلا خانم ها با افرادی که قصد حضور در انتخابات نداشتند، تماس گرفته و ابهامات آنها را به منظور مشارکت حداکثری رفع کنند. در جامعه در سطح کنشگری های حداقلی این ظرفیت وجود دارد که بانوان با استفاده از فضای مجازی در منزل خود تولیدات متن و محتوا تا تولیدات رسانه ای داشته باشند.

کد خبر 1770620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha