توزیع عادلانه فرصت ها، امکانات و منابع باعث محرومیت زدایی می شود

احمد مقیمی گفت: توزیع عادلانه فرصت ها، امکانات و منابع باعث محرومیت زدایی می شده اما در گذشته محرومیت زدایی و عدالت فرهنگی نبوده است بنابراین در مناطق دور دست حضور پیدا کردیم تا بتوانیم کاری در این زمینه انجام دهیم. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مناطق محروم با مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و اعضای شورای اداری این اداره کل برگزار شد.

احمد مقیمی در این نشست، گفت: در سطح کشور محرمیت نسبی است و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی محرومیت مطلق نداریم.

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مناطق محروم‌ ابراز کرد: توزیع عادلانه فرصت ها، امکانات و منابع باعث محرومیت زدایی می شده اما در گذشته محرومیت زدایی و عدالت فرهنگی نبوده است بنابراین در مناطق دور دست حضور پیدا کردیم تا بتوانیم کاری در این زمینه انجام دهیم. 

وی افزود: در این راستا ۶۰ سفر به مناطق محروم داشتیم تا بتوانیم کمکی به اجرای عدالت فرهنگی در شهرستان ها کنیم و در این سفرها با بیش از ۲ هزار نفر از هنرمندان دیدار داشتیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: با تشکیل قرارگاه راهبردی به ریاست وزیر و معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیاری از مشکلات این هنرمندان رفع شد.

  مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مناطق محروم‌ اظهار کرد: در راستای رفع مشکلات هنرمندان قرارگاه شهید آوینی تشکیل شد و صندوق هنر نیز کارگروهی تشکیل داد.

وی ادامه داد: طرح قلم برای حمایت از نویسندگان آنهم بدون محدودیت در تعداد و با شرایط خاص اجرا شد و طرح آموزش نهضت تاریخ شفاهی، برگزاری دوره های خبرنگاری برای علاقمندان توانمندسازی آنها، فراخوان فیلم کوتاه و مستند ویژه مناطق دور دست از سایر اقدامات برای حل مشکلات هنرمندان بوده است.

مقیمی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته، بزرگداشت مفاخری بوده که تاکنون هیچ تجلیلی از آنها نشده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مناطق محروم‌ با اشاره به اجرای طرح ثامن به نیت امام هشتم، خاطرنشان کرد: این طرح در هشت مرحله اجرایی شده و در این راستا اقلام فرهنگی به استان ها ارسال می شود.

وی تصریح کرد: از روستاهایی که هویت قرآنی دارند و به روستاهای قرآنی شناخته می شوند حمایت می کنیم.

مقیمی گفت: در حوزه موسیقی اگر رویدادی و یا طرحی ارائه شود که قابلیت اجرا داشته باشد حمایت می شود.

کد خبر 1770622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha