«طرح قدس» جشنواره‌ای برای کاربردی کردن مفاهیم قرآن در زندگی دانش‌آموزان

خوشحال هدف از برپایی جشنواره قرآنی «طرح قدس» را نهادینه‌سازی انس با قرآن و کاربردی کردن مفاهیم آن در زندگی دانش‌آموزان عنوان کرد که هر ساله در مدارس سما استان گیلان اجرا می‌شود وگفت: جشنواره پاسداشت زبان فارسی را نیز با هدف ارج نهادن به زبان کهن و شناخت مفاخر ادبی ایران و جهان برگزار می‌کنیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمود خوشحال_ معاون امور مدارس سما استان گیلان در مراسم تقدیر از منتخبین جشنواره های قرآنی، پاسداشت زبان فارسی و نفرات برتر پژوهش کشوری که در سال همایش های دانشگاه آزاد رشت برگزار شد، اظهار کرد: هرساله از مهرماه سال تحصیلی کلاس های ادبیات فارسی و قرآن به صورت ویژه برای حضور موفق دانش آموزان در جشنواره های طرح قدس(قرآن در سما) و پاسداشت زبان فارسی برگزار می شود.

وی گفت: این کلاس های آمادگی در متن برنامه های آموزرشی مدارس برای تمام پایه ها از مقطع  ابتدائی تا دبیرستان  برنامه ریزی می شوند.

جشنواره قرآنی «طرح قدس» برای نهادینه سازی انس با قرآن 
خوشحال هدف از جشنواره قرآنی «طرح قدس» را نهادینه سازی انس با قرآن و کاربردی کردن مفاهیم آن در زندگی دانش آموزان عنوان کرد که هر ساله در مدارس سما استان گیلان اجرا می شود.

پاسداشت زبان فارسی با هدف ارج نهادن به زبان کهن
وی اذعان کرد: همچنین جشنواره پاسداشت زبان فارسی نیز با هدف ارج نهادن به زبان کهن و شناخت مفاخر ادبی ایران و جهان در مدارس سما استان گیلان برگزار می شود.

خوشحال ادامه داد: در حوزه پژوهش نیز  هرساله جشنواره رویدادها و نمایشگاه سراسری دست سازه ها، اختراعات، مقاله و مهارت به صورت کشوری برگزار می شود که در ۲ سال متولی دانش آموزان و کارکنان  مدارس سما استان گیلان بیشترین رتبه های کشوری را کسب کردند.  

سمای گیلان دارای۱۳ عنوان برتر کشوری در حوزه پژوهش است
وی با اشاره به کسب ۱۳ عنوان برتر کشوری در حوزه پژوهش گفت: این موفقیت ها در بخش مقاله نویسی، دست سازه، مدیر نمونه پژوهشی، معلم پژوهنده و راهبر پژوهشی برتر در سطح کشور به دست آمده است.

خوشحال تمام این موفقیت ها را حاصل تلاش و پشتکار دانش آموزان، معلمان، مدیران مدارس و همراهی والدین دانست و افزود: تمام این مسابقات در سطح مدرسه، واحد، استان، پهنه شمال کشور(گیلان، مازندران و گلستان) و کشور برگزار می شود.

گفتنی است، در این مراسم، از کتاب کار پایه اول مقطع ابتدائی نیز رونمایی شد.

«طرح قدس» جشنواره‌ای برای کاربردی کردن مفاهیم قرآن در زندگی دانش‌آموزان

«طرح قدس» جشنواره‌ای برای کاربردی کردن مفاهیم قرآن در زندگی دانش‌آموزان

«طرح قدس» جشنواره‌ای برای کاربردی کردن مفاهیم قرآن در زندگی دانش‌آموزان

کد خبر 1770633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha