مشارکت اوقاف در مرمت ۸ مسجد و اثر تاریخی تربت حیدریه 

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برای مرمت و ساماندهی هشت اثر تاریخی وقفی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علی محمدی امروز دوشنبه (۱۱ تیرماه) با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با تعاملات بسیار خوب ادارات میراث‌فرهنگی و اوقاف شهرستان و پیرو تفاهم نامه‌های منعقده درسطح وزارتخانه، تعداد ۸ اثر تاریخی مرمت شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه ادامه داد: این آثار تاریخی شامل مزار قطب الدین حیدر، مسجد جامع تاریخی تربت حیدریه، مجموعه شیخ حیدر کدکنی، سرای امین، مسجد تاریخی عماد، مسجد جوادالائمه، سرای حاج رئیس و مزار احمدالرضا هستند که به صورت مشارکتی و با نظارت اداره میراث فرهنگی مرمت و ساماندهی شدند. 

مشارکت اوقاف در مرمت و ساماندهی هشت مسجد و اثر تاریخی تربت حیدریه 


 

محمدی تصریح کرد: سه اثر تاریخی رباط طبسی، رباط لاری و سرای امین با مشارکت متولیان این مجموعه‌ها و حمایت اداره اوقاف نیز مرمت و ساماندهی و کاربری گردشگری داده شده است.

گفتنی است، شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲  اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی دارد.

مشارکت اوقاف در مرمت و ساماندهی هشت مسجد و اثر تاریخی تربت حیدریه 


شهرستان تربت حیدریه در فاصله ۱۴۵ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

پایان پیام/

کد خبر 1770651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha