مباهله از بزرگترین فضائل اهل بیت(ع) رسول خداست

آیت الله نورمفیدی با مهم خواندن مسئله مباهله، گفت: روز مباهله از بزرگترین فضائل اهل بیت(ع) رسول خداست.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به روز مباهله به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: مسئله مباهله از مسائل بسیار مهمی است که در تاریخ اسلام در دهم قمری در مدینه اتفاق افتاد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: در این روز، مسیحیان به محضر رسول گرامی اسلام برای بحث و گفتگو درباره حضرت عیسی مسیح آمدند و معتقد بودند که حضرت عیسی فرزند خداست ولی این برخلاف منطق قرآن و توحید بود.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) با آنها گفتگوی منطقی انجام داد و مطالبی بیان کرد تا آنها را متوجه کند که عیسی مسیح هم بنده ای از بندگان خداوند متعال بوده است اما متاسفانه آنها زیر بار نرفتند.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: بعد از آن، از سوی خداوند متعال آیه ای به پیامبر(ص) نازل شد و خداوند در این آیه فرمودند: اگر حرف تو را قبول نکردند، آنها را به مباهله دعوت کن.

وی با بیان اینکه مباهله به معنای نفرین عده ای به یکدیگر است، گفت: در مباهله وقتی عده ای به حرف حساب گوش نمی دهند و حرف باطل می گویند، همدیگر را نفرین می کنند و با عذابی از سوی خداوند از بین می روند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: پیامبر(ص) بعد از پذیرش مسیحیان به مباهله، فرمودند؛ با زنان، فرزندان و بچه های خود به این مباهله می آیند.

وی ادامه داد: نصارا و مسیحیان نجران پس از این دیدار و گفتگو، برای رفتن به مباهله جلسه مشورتی با بزرگان خود تشکیل دادند و وحشت کردند، بزرگان آنان گفتند: اگر فردا پیامبر با جمعیت و هلهله و سر و صدا آمد بروید مباهله کنید اما اگر همان طور که خودش گفته؛ با بچه هایش و زنانش بیاید نه جمعیتی انبوه، مباهله انجام نشود.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: مسیحیان در روز مباهله در ۲۴ ذی الحجه سال دهم هجری قمری، وقتی مشاهده کردند پیامبر(ص) به همراه ۲ کودک و یک خانم(حضرت فاطمه زهرا) و یک جوان(حضرت علی (ع) و دامادشان) آمده است و کس دیگری همراه ایشان نیستند، ترسیدند و از مباهله منصرف شدند و از صحبت های پیامبر(ص) مطمئن شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مفسران روایات بیان شده در مورد مباهله را روایات بیان شده از سوی شیعیان بیان می کنند، گفت: بزرگان و مفسران اهل سنت نیز به همین شکل مسئله مباهله را نقل کرده اند.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: مسلم نیشابوری در صحیح مسلم کتب بسیار معتبر اهل سنت، احمد بن حنبل از ائمه اربعه اهل سنت، طبرب مفسر معروف، امام فخر رازی از مفسران بزرگ و قابل تقدیر از برادران اهل سنت در تفسیر کبیرش، زمخشری در کشاف و ابن نعیم اصفهانی کتابش در مورد مباهله نقل کرده اند.

وی گفت: این همه کتب و احادیث نشان می دهد این مسئله از سوی شیعیان درست نشده است و این روز از بزرگترین فضائل اهل بیت(ع) رسول خداست.

کد خبر 1770659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha