خوشبینی بیش از ۶۸ درصد از شهروندان قزاقستان نسبت به آینده خویش

موسسه تحقیقات استراتژیک قزاقستان (KazISS) نتایج یک نظرسنجی جامعه شناختی که از ۱۱ می تا ۲۲ ژوئن انجام شد را منتشر کرد. بر اساس این نظرسنجی ۶۸.۳ درصد از شهروندان نسبت به آینده خوش بین هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، به گفته موسسه KazISS، یک نظرسنجی عمومی نشان داد که ۶/۳۷٪ شرکت‌کنندگان، پیشرفت‌های قابل توجهی را پیش‌بینی می‌کنند و ۷/۳۰٪ انتظار بهبود جزئی در شرایط زندگی را دارند. تحلیل‌های جامعه‌شناختی این خوش‌بینی را به بهبود آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، ارتباطات و دسترسی به مسکن نسبت می‌دهند.

یک سوم از شرکت کنندگان در نظرسنجی، بهبود وضعیت مالی خود را اعلام نمودند، در حالی که ۶/۳۱٪ از بدون تغییر ماندن وضعیت زندگی خود خبر دادند. افزون بر این، ۱/۲۷ درصد افزایش قابل توجهی در رفاه خود داشتند که ۸.۶ درصد ازکاهش وضعیت مالی خود تا حدودیی گزارش دادند.

این بهبود با اقداماتی نظیر افزایش حداقل دستمزد، افزایش میانگین حقوق پزشکان به میزان ۳۰ درصد و کارکنان پزشکی به میزان ۲۰ درصد، افزایش حقوق بازنشستگی و مزایا برای ۴.۴ میلیون دریافت‌کننده، افزایش بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه‌ها، دانشجویان کارشناسی و داوطلبان دکترا و بازنگری در رویکردهای مقررات تجاری و اعتبارات خرد به دست آمد.

هزینه‌های دولت در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ برای مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، ساخت و ساز مسکن و تعمیر و نگهداری جاده‌ها به سطح رضایت فعلی شهروندان کمک کرده‌است.

تلاش‌های جامع نوسازی کشور حمایت عمومی قابل توجهی را به دست آورده است. بر اساس این نظرسنجی، ۶۸.۱ درصد از شهروندان قزاقستان معتقدند که کشور در مسیر درستی حرکت می‌کند.

گفتنی است در این نظرسنجی ۸۰۰۰ نفر از افراد بالای ۱۸ سال از ۱۷ شهر و منطقه از جمله آستانه، آلماتی و چیمکنت مشارکت نمودند.

کد خبر 1770675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha