مهمترین شاخصه‌های یک خانواده موفق در آیات قرآنی ترسیم شده است

خیاط زنجانی گفت: مهمترین شاخصه‌های یک خانواده موفق در آیات قرآنی ترسیم شده و با اتکا و عمل به آن می‌توانیم خانواده‌های مستحکم و موفقی را در جامعه داشته باشیم.

محمد خیاط زنجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۶ روز ۲۵ ذی‌الحجۀ هر سال به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور ثبت شد، گفت: آیۀ «هَل اَتی» سورۀ «اَلإنسان» در آن نازل شده است همچنین  این آیه به خانواده و استحکام پایه‌های آن می‌پردازد و تشویق به صبر و انفاق از مهم‌ترین موضوعاتی است که در آن بیان می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه افزود: خانواده، درس‌های مهمی به افراد می‌آموزد، کودکان در خانواده یاد می‌گیرند احساسات خود را چگونه مدیریت کنند و بروز دهند، کودکان همچنین ارزش‌های زندگی اجتماعی را براساس رویکردی که خانواده به این مقوله دارد، یاد می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه خانواده، نخستین نهاد اجتماعی و رکن اصلی جامعه انسانی و مناسب ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی و معنوی بشر است، خاطر نشان کرد: خانواده، در همه جوامع اهمیت اساسی دارد زیرا بهترین بستر را برای تأمین امنیت و آرامش روانی اعضا و پرورش نسل جدید فراهم می آورد. در نگاه اسلام هیچ بنایی نزد خداوند محبوب تر از خانواده نیست؛ در یک خانواده مطلوب اسلامی، مودت و رحمت بین اعضای آن برقرار و والدین با شور و اشتیاق به وظایف خود عمل می کنند.

خیاط زنجانی تصریح کرد: خانواده ستون فقرات اجتماع است، سلامت روح و جسم کودکان در آینده به مسیری دارد که خانواده برای خود انتخاب می‌کند و موفقیت آینده افراد نیز وابسته به میزان عشق و حمایتی است که خانواده به فرزندان می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اظهار کرد:روز خانواده نیز مناسبتی است که ما باید با توجه به اصل خانواده‌محوری، فعالیت‌ها و برنامه‌های این روز را به شکل پرباری اجرا کنیم تا اعضا بتوانند در کنار خانواده‌ خود با برنامه‌های کانون ارزش و اهمیت خانواده و در کنار هم بودن را بیشتر و ملموس‌تر دریابند و با اجرای برنامه‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی در خصوص این امر، اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در پایان گفت: یکی از عوامل مؤثر در تحکیم روابط خانواده، داشتن محیطی سالم و هدایت گر است. در آموزه های دینی، تأکید فراوان بر طهارت محیط، حفظ حدود الهی در جامعه و صیانت از فرهنگ اجتماعی از طریق امر به معروف و نهی از منکر، همه به دلیل تأثیر قهری مفاسد بر فرد و خانواده است.

کد خبر 1770686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha