روز مباهله، سند عزت و افتخار جهان اسلام است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: روز مباهله، سند عزت و افتخار جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در مراسم گرامیداشت روز مباهله که در حوزه علمیه خاتم انبیاء (ص) اراک، رمز موفقیت را تلاش و ایمان دانست و گفت: هیچ ملتی قله موفقیت و پیروزی را صعود و فتح نکرده مگر با تلاش و ایمان‌.

این مقام ارشد استان مرکزی اظهار کرد: اگر ملتی به سنت های الهی پشت کند بدون شک محکوم به فنا و نابودی است.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک روز مباهله را سند عزت و افتخار جهان اسلام دانست و اظهار کرد: روز پر خیر و برکت و مبارک مباهله را بزرگترین دلیل و سند عزت و افتخار اسلام، تشیع و اهل بیت (ع) برشمرد.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مباهله وسیله ای برای اثبات حقانیت است.

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اضافه کرد: شاهد مشارکت آحاد جامعه در این انتخابات بودیم و از همگان دعوت می کنیم در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت گسترده داشته باشند.

وی بیان کرد: همه باید در جهت حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کنند و همچنین دقت و تحقیق شود تا به فرد اصلح و شایسته و توانمند رای دهند. 


نائب رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) به سالروز شهادت مظلومانه شهید محراب آیت الله محمد صدوقی به دست منافقان کوردل اشاره کرد و گفت: نباید اجازه بدهیم خون پاک شهدای انقلاب و اسلام پایمال شود و با همت و تلاش مضاعف، نقشه های دشمنان را خنثی کنیم و باعث سربلندی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

مُباهله پیامبر(ص) با مسیحیان نجران، از رویدادهای صدر اسلام است که نشانه حقانیت دعوت پیامبر(ص) دانسته می‌شود. این واقعه همچنین بر فضیلت پیامبر(ص) و همراهان او در مباهله، دلالت دارد.

آیه ۶۱ سوره آل‌عمران از رویداد مباهله سخن گفته و به آیه مباهله شهرت دارد.

 شیعیان معتقدند در آیه مباهله، امام علی به منزلۀ نَفْس و جان پیامبر(ص) شمرده شده و از این‌رو این آیه را از فضایل امام علی(ع) می‌دانند. این واقعه در منابع شیعه و اهل‌سنت نقل شده است.

کد خبر 1770696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha