رونمایی از لباس گروه موسیقی هلیل نوازان

طی مراسمی با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق محروم‌ از لباس گروه موسیقی هلیل نوازان برای شرکت در جشنواره موسیقی کیش رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، طی مراسمی با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق محروم‌ از لباس گروه موسیقی هلیل نوازان برای شرکت در جشنواره موسیقی کیش رونمایی شد.
حجت الاسلام سید احمد حسینی در این مراسم، گفت: جشنواره موسیقی کیش از ۱۲ تا ۱۵ تیرماه در کیش بر گزار می شود و گروه موسیقی هلیل نوازان با شرکت در این جشنواره گوشه ای از آواها و نواهای منطبق با فرهنگ جنوب کرمان را به کشور معرفی خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: به همین منظور لباسی برای این گروه موسیقی طراحی شده که نقوش این لباس برگرفته از تمدن هلیل رود ( تپه و اشیاء تاریخی تپه های کنار صندل ) است.
وی با اشاره به راهیابی ۵۶ اثر از ۲۸ گروه موسیقی به جشنواره موسیقی کیش، یادآور شد: از بین آثار ارسالی گروه های موسیقی استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کرمان و فارس به دبیرخانه دومین جشنواره ملی نی انبان جزیره کیش، گروه موسیقی هلیل نوازان جیرفت به مرحله نهایی راه یافت.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه سرپرستی گروه موسیقی هلیل‌نوازان را علیرضا جلالی بر عهده دارد، عنوان کرد: با رای هیئت داوران، گروه موسیقی هلیل نوازان در کیش به روی صحنه می رود و موسیقی زنده اجرا خواهد کرد.
گفتنی است؛ در پایان این رونمایی، دو دست لباس از سوی سرپرست گروه موسیقی هلیل نوازان هدیه به مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در مناطق محروم و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اهدا شد.

کد خبر 1770704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha