زنان و کودکان باید در بطن مسائل جامعه ایفای نقش کنند تا موثر باشند

کرم بیجاری با تاکید بر اینکه خانواده نقشی کلیدی در پیشبرد اهداف دینی، فرهنگی و اجتماعی دارد گفت: مباهله به ما آموخت زنان و کودکان باید در بطن مسائل جامعه ایفای نقش کنند تا موثر باشند.

مینا کرم بیجاری _ مسئول بانوان ستاد عتبات عالیات گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در روز مباهله رسول خدا(ص) چهارتن از همراهان خود را در زیر عبای موئی و مشکین رنگ خود گرد آورد و آیه انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا را تلاوت کرد افزود: این چهارتن همان اصحاب کسا (علی، فاطمه، حسن، حسین) بودند.

وی با اشاره به اینکه به همین سبب این روز به نام «روز خانواده» نامگذاری شده است گفت: زیر ساخت جامعه خانواده است و این یعنی، نقطه عطف زیر بنا و آن خشت و آجر اول جامعه، خانواده می باشد که اگر خانواده خوب بشود، جامعه نیز خوب می شود.

کرم بیجاری تصریح کرد: پیامبر اسلام در روز مباهله اهمیت خانواده را تا قیامت به سمع جهانیان رساند.

وی با تاکید بر اینکه، خانواده نقشی کلیدی در پیشبرد اهداف دینی، فرهنگی و اجتماعی دارد اظهار کرد: با تربیت صحیح خانوادگی و صیانت خانواده از انحراف، امت را می توان به جامعه آرمانی و مدینه فاضله نزدیک کرد.

کرم بجاری خاطر نشان کرد: مباهله به ما آموخت برای دفاع از حق بایستی همراه با خانواده خود اقدام کنیم و همراه با اهل و عیال خود و با تمام وجود و توان حق را یاری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مباهله به ما آموخت زنان و کودکان باید در بطن مسائل جامعه ایفای نقش کنند تا موثر باشند اضافه کرد: پیامبر(ص) در مباهله به ما گوشزد می کند که اگر به دنبال حق و اثبات حقیقت می باشید پس بر خدا توکل کنید چرا که خدا برای توکل کنندگان کافی است.

کرم بیجاری در ادامه با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مسیر نورانی مکتب اهل بیت(ع) را دنبال کنیم باید زیست مومنانه داشته باشیم گفت: اگر بخواهیم نسیم عزت و افتخار انقلاب اسلامی و مسیر استقلال، امنیت پایدار و مسیر حرکت پر شتاب و نهضت خدمات رسانی را در خانواده داشته باشیم باید حضوری پرشور در انتخابات داشته و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی به انتخابات دور دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمعه پیش رو اشاره و اظهار کرد: باید آگاه باشیم که فردی انتخاب شود که دین‌دار و مردمی بوده و برای مردم شب و روز کار کند و به مطالبات مردم پاسخگو و عامل باشد.

کرم بیجاری تصریح کرد: مادر خانواده با آگاهی از حقوق اجتماعی می تواند معیارهای انتخاب درست و اهمیت داشتن تجربیات و توانمندی داوطلبان را در بین اعضای خانواده تشریح کند و آنان را برای حضور در پای صندوق های رای  تشویق و ترغیب  کند.

وی ادامه داد: انتظاری که خانواده ها از دولت چهاردهم دارند حمایت از خانواده با جوانی جمعیت، راهگشایی برای ازدواج جوانان، حل مسکن برای جوانان، اشتغال جوانان و زنده نگهداشتن امید در دل بانوان است.

کرم بیجاری گفت: همین بانوان گیلانی برای ترویج رسالت ولایی خود در بحث خانواده در ایام اربعین و پیاده روی جهانی که زمینه تمدن سازی و بستر سازی برای ظهور امام زمان(عج) است، رسالت زینبی خود را با برپایی موکب و صیانت خانواده برپا می کنند.

وی افزود: گیلان ۲ موکب بانوان دارد که هر ساله علاوه بر مواکب دیگر اختصاصا برای بانوان و خانواده ها و کودکان به ارائه خدمات می پردازنند.

کد خبر 1770706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha