واقعیت حقوق بشر آمریکایی

هشتمین کنفرانس حقوق بشر از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور شخصیت‌های سیاسی بین‌المللی برگزار و طی آن درباره ادعاهای ظاهرفریب آمریکا در این عرصه افشاگری شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «عسگر جلالیان»، معاون حقوق بشر و بین الملل وزارت دادگستری در هشتمین کنفرانس «حقوق بشر از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی» با بیان اینکه حقوق بشر واژه ای است که بیشتر سیاستمداران از آن بهره می برند، گفت: اعلامیه حقوق بشر در ۳۱ ماده تنظیم و یک دهه قبل در مورد مفاد آن بحث شده است و بعد از یک دهه تبدیل به سند شده است و این سند بیش از ۸۰ سال عمر دارد و مبانی حقوق بشری را در ۸۰ سال قبل بیان می کند، اما آیا سندی که مربوط به ۸۰ سال قبل است می تواند ناجی حقوق بشر امروز باشد؟

وی افزود: بسیاری از مواد این سند امروز موضوعیت ندارد مثلا بردگی، اصل برائت، حق ازدواج و…. در حقوق داخلی کدام کشور مطرح است؟ این بحث ها در بسیاری از حقوق داخلی کشورها حل شده و امروز در نظام حقوقی جایگاه و موضوعیت ندارد و مباحثی جا مانده که چالش امروزی است مانند حق بر محیط زیست سالم که مغفول مانده است. این سند از حقوق نسل سوم و چهارم مطلبی عنوان نکرده است چالش حقوق بشر امروز حق بر توسعه و محیط زیست سالم و صلح و خلأ اخلاق است.

جلالیان ادامه داد: این سند مستمسک دست آمریکا برای هدایت منافع آنها است و اجازه نمی دهند سندی دیگری در سطح بین المللی تنظیم شود زیرا با منافع آنها در تعارض است. آمریکایی که مدعی حقوق بشر است در حوزه ملی و بین المللی چه کرده است؟ در حوزه بین‌المللی هر جا کشورها حضور دارند باید از منافع حقوق بشر حمایت کنند اما کجا این حمایت انجام می شود؟

غزه؛ نمایشگاه لیبرال دمکراسی غرب و نقض حقوق کودکان و زنان است

معاون حقوق بشر و بین الملل وزارت دادگستری ادامه داد: آمریکا می گوید ما از حقوق بشر دفاع می کنیم اما دفاع پیش دستانه و دفاع مشروع که بر اساس اصل ضرورت است و برمبنای تناسب آن را انجام می دهد و معتقد بر اصل تفکیک است؛ اصل تفکیک یعنی اجازه ندارید مراکز غیرنظامی را مورد هدف قرار دهید اما وقتی می گوییم چرا مراکز غیرنظامی را زدید می گویند نظامیان در آن پناه گرفتند در حالی که یک سند برای اثبات آن وجود ندارد.

جلالیان تصریح کرد: آنچه در غزه بیش از هشت ماه رخ داده، فاجعه ای است که مصداق ندارد، آخرین آمار شهدا قریب به ۳۸ هزار شهید هستند که بیش از ۸۰ درصد آنها غیرنظامی هستند و زنان و کودکان قربانی جنگ خاموش آمریکا در غزه است و نمایشگاهی از انواع نقص حقوق بشری است که در حوزه بین‌المللی رقم خورده است. غزه؛ نمایشگاه لیبرال دمکراسی غرب و نقض حقوق کودکان و زنان است و آنچه در قاب تلویزیون دیده می شود تنها گوشه کوچکی از فاجعه رخ داده است و سلامت روانی در جوامع بشری اجازه انتشار بسیاری از این تصاویر را نمی دهد.

واقعیت حقوق بشر آمریکایی

افشای حقوق ضد بشر آمریکایی افول لیبرال دموکراسی را در پی دارد

محسن پاک آیین، عضو شورای عالی سازمان جوانان حقوق بشر در ادامه این نشست با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، گفت: این اقدام رهبر انقلاب در نامگذاری این هفته یک اقدام تبلیغی و مقطعی نیست بلکه نیاز جامعه بشری و نقد حقوق بشر آمریکایی است که در افول آمریکا تسریع می کند و این اقدام رهبر انقلاب یک اقدام راهبردی است.

وی در ادامه گفت: افشای حقوق بشر آمریکا ارتباط مستقیم به نظم آینده جهان دارد و موجب اصالت حاکمیت ملی کشورها می شود و به میزان که مبانی ضدحقوق بشری افشا شود فضا برای ایفای نقش کشورها دنیا فراهم می شود. اکنون قدرت آمریکا در میان متحدان کاهش یافته است و به میزانی که مبانی ضد بشری آمریکا بیشتر افشا شود افول آمریکا سرعت می گیرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ما باید در حقوق بشر مدعی شویم، ابراز کرد: کشورهای حاضر در این همایش ها پرچم افشای حقوق بشر آمریکا را در کشورهای خود بالا ببرند. غایت انقلاب اسلامی تمدن نوین اسلامی است که برگرفته از آموزه های اسلامی است این تفکر در جهان رقیبی با عنوان لیبرال دموکراسی دارد که آمریکا با این شعار به دنبال کنار گذاشتن دین از جامعه است و با دادن آزادی بی حد مرز، حقوق بشر را تحت الشعاع قرار داده است. تفکر لیبرال دموکراسی یعنی هر کشوری که به قدرت برسد، هر جنایتی را انجام دهد و جنایات آنها در غزه ناشی از همین تفکر است.

وی تصریح کرد: از محورهای لیبرال دموکراسی این است که می توان برای رسیدن به قدرت کودکان و زنان را کشت و این مبانی حقوق بشر لیبرال دموکراسی است که نادیده گرفته شده، تصویب قانون همجنس گرایی، انجمن عقیم شدن مردان و زنان همه در راستای از بین بردن بشر است، یعنی آمریکا تحت عنوان حمایت از انسان بشر را از بین می برد.

پاک آیین ادامه داد: از بعد نظری لیبرال دموکراسی دچار چالش شده که آخرین نمونه آن غزه است که تحت لوای دفاع از یهود و یهودستیزی با مفاهیم جعلی زیر لوای لیبرال دموکراسی جنایات زیادی را  از کشتن زنان و مردان بی دفاع و غیرنظامی مرتکب شدند. 

سفیر اسبق ایران در آذربایجان با اشاره به جنایات آمریکا در افغانستان و عراق یادآور شد: بسیاری از جنایات آمریکا در این کشورها قابل بیان نیست و آنقدر تصاویر فجیع تحت لوای لیبرال دموکراسی رخ داه که قابل انتشار نیست آمریکا با تاسیس و تشکیل داعش سرهای زیادی را در جلوی دروبین برید. افشای این جنایات افول آمریکا را سریعتر می کند آمریکا با قتل عام فرقه داودیه که از اتباع خود آمریکا بودند زنده زنده آنها را سوزاند و از رسیدن هر نوع کمک به آنها جلوگیری کرد.

وی افزود: جنایات آمریکا در کشور خودش و سایر کشورها آنقدر زیاد است که قابل احصا نیست، باید تلاش کنیم رژیم صهیونیستی در افکار عمومی در کنار آمریکا بی اعتبار نشان دهیم.در آستانه مسابقات المپیک پاریس باید رژیم صهیونیستی از حضور در این مسابقات محروم و منکوب کند، نباید اجازه داد که این رژیم هم جنایات کند و هم پرچم خود را در مسابقات المپیک بالا ببرد و این ننگ دولت پاریس است و تمام کشورها باید در این تفکر متحد باشند تا شاهد افول لیبرال دموکراسی و ظهور تمدن نوین اسلامی که طلیعه ظهور است باشیم.

واقعیت حقوق بشر آمریکایی

روایت حمید نوری از بازداشت و بازجویی در کشور منادی حقوق بشر در سوئد

حمید نوری در ادامه این نشست در مورد خلاصه دستگیری خود گفت: من نه به عنوان یک تروریست بلکه به عنوان یک شهروند معمولی وارد کشور سوئد شدم که به شکل زننده مرا دستگیر و به سلول انفرادی منتقل کردند و بعد از ۵ سال از سلول انفرادی آزاد شدم کسی که برای مسافرت تروریستی برای حل مسائل خانوادگی به یک کشور اروپایی رفته است من به اتهام جنایات جنگی دستگیر شدم. گفتند چون  در جنگ ایران و عراق ؛منافقین کمک صدام کردند و چون شما در زندان کار می کردید و در آن زندان منافقین بودند و شما در آنجا خدمت می کردید جنایات زیادی را مرتکب شدید.

وی ادامه داد: ۳۴ جلسه بازجویی سخت تماما در سلول انفرادی انجام شد و تمام ادعای حقوق بشر تمسخر و جعل کامل آنها است .۴ سال و ۴ ماه و ۱۳ روز در سلول انفرادی بودم که به ادعای وکلای خودشان رکورد سلول انفرادی را در تمام کشورها زدم،  نمی گذاشتند صدای من به اذهان عمومی برسد. ظاهر زندان های سوئد بسیار زیباست اما داخل آن فجایع دیگری می گذرد. تمام دفاعیات من را کپی گرفتند و وکلا توسط دادستان انتخاب می شد. وکلا و حقوقدان و قاضی هم یک تیم بودند و فقط وکیل می توانست از متهم دفاع می کند و متهم هیچ دفاعی از خودش نمی تواند بکند. 

نوری ادامه داد: ۳۱ سال سازمان منافقین یک طرف حرف زده بود و هیچ کس جواب نداده بود اما من وارد دادگاه شدم و حقیقت عنوان کردم و ۱۳۱ جلسه دادگاه برای من برگزار کردند.۱۴ پلیس از من بازجویی کردند اما به لطف خدا و دعای خانواده و دوستان حتی یک جمله تلفظ اشتباه و ضد و نقیض در بازجویی نگفتم و همه لطف خدا بود.

وی گفت: روز دستگیری به پلیس گفتم به این فرد در ایران زنگ بزنید تا یک وکیل برای من معرفی کند که پلیس من بهایی بود و عمویش در ایران اعدام شده است که نامش امید فرهنگ بود و بعد از یک سال و ۴ ماه اضعر محمودی را که من معرفی کرده بودم تا برای من وکیل بگیرد بازجویی کردند که چه ارتباطی با حمید نوری دارید.

نوری افزود: هرچه رسانه ضدانقلاب بود علیه من مستند ساختند بدون اینکه از من توضیح بخواهند، یک نفر خبرنگار یا از سازمان های حقوق بشر به من مراجعه نکرد و این نمونه حقوق بشر بود، بعد از ۲۵ ماه به خانواده من اجازه ملاقات دادند. در دادگاه خانواده من می آمدند اما اجازه نداشتم با خانواده ام سلام و علیک کنم. بعد از ۷ ماه اجازه دادند با خانمم تلفنی حرف بزنم، خانم من در سفارت سوئد در تهران در حضور ماموران سفارت حدود ۲۰ دقیقه،  فقط باید سلام و علیک می کردیم و حق نداشتم در مورد اینکه در زندان چه می گذرد و یا برای من وکیل بگیرد حرفی می زدم.

وی گفت: من بعنوان یک ایرانی که ۳۰ سال در سیستم حکومتی نبودم و شهروند معمولی ایرانی بودم که به لطف خدا و دعای دوستان با سربلندی و اقتدار و عزت به کشور عزیزم ایران برگشتم که البته با پیگیری شهید جمهور و شهید امیر عبداللهیان به ایران بازگشتم و همه ایرانیان از آزادی من خوشحال شدند و تمامی دشمنان ایران چه منافق، کمونیست و سلطنت طلب، همه و همه شکست خود را در موضوع من از ایران اعلام‌ کردند و روز ازادی من عزای عمومی آنها بود و نظام ایران با افتخار حمید نوری را با افتخار به کشور بازگرداند، نظام ایران و مسئولان‌ ایران یک شهروند معمولی را با اقتدار از چنگال آنها نجات داد.

واقعیت حقوق بشر آمریکایی

ادعای حقوق بشر آمریکا یک ادعای نخ‌نما شده است

مقیمی رئیس دانشگاه تهران نیز در این همایش گفت: امروز همه می دانیم ادعای حقوق بشر آمریکا یک ادعای نخ‌نما و به ابتذال کشیده شده است و خودش مهمترین ناقض حقوق بشر در جای جای جهان است وظیفه همه ماست تا فرصتی است در این نشست ارزیابی حقوق بشر آمریکایی کنیم و به جهانیان بشناسانیم موضوع منافقین از کارنامه های سیاه آمریکا است.  منافقین با رای حداقلی از سوی مردم پس زده شدند اما آن‌ها به روش مسلحانه روی آوردند و حامی آنها غرب و آمریکا بود و در جنگی که صدام آغاز کرد مشارکت جدی داشتند. اما چه کشوری آمادگی دارد گروه شبه نظامی را در کشور خود بپذیرد.امروز جنایات در فلسطین و غزه شاهد ادعای باطل غرب و آمریکاست  امیدواریم این حرکت در این نشست ها ادامه یابد و حاضران از کشورهای دیگر این راه را ادامه دهند.

کد خبر 1770752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha